Ik heb de lumotec iq2 luxos met USB nu 3 maanden.
Onderweg heb ik alleen een iPhone 5g die op spanning moet blijven/op moet laden. Die iPhone moet dan wel alles kunnen: gps kaart lezen (niet navigeren) en tracken, foto's maken, en gewoon bereikbaar blijven op gewoon netwerk, op wifi en 3G.
Han963 schreef:Bij berg op rijden is er onvoldoende stroom om mijn telefoon te laden.
Pas boven de 16 km/h (ongeveer) is daar voldoende stroom voor.
en in de afdaling laadt de iPhone óók niet. Volgens mij ligt het bereik tussen 15 en 25 km/h.
Schijnt te maken te hebben met de dynamo (van horen zeggen). Ik heb een SON edelux, terwijl de classic wel een overdosis aankan.
De lamp en USB aansluiting zijn getest in een vochtig weekendje Eiffel en een aantal natte weken Noorwegen.
Han963 schreef:De schakelaar op het stuur kan niet goed tegen regen. Na een bui deed de lamp vreemd. Het snoer van de schakelaar eruit trekken loste dit op. Na het opdrogen van de schakelaar werkte alles weer perfect.
Zelfde euvel, maar dan blijvend.
Zelfs nu de fiets al 5 dagen binnen staat (bij ruim 30°C) blijft het oranje ledje op de lamp knipperen (volgens mij een teken van kortsluiting, maar de gebruiksaanwijzing zegt hier niets over). Gevolg is dat de lamp automatisch aan gaat als ik ga fietsen, al brandt de zon een gaatje in mijn hoofd.
Ik hoop dat busch&müller een voorraadje schakelaars paraat heeft, want dat gaat hun bestlopende product worden.
De iphone laadt overigens wel en er is niets meer aan de hand als de schakelaar is losgekoppeld.
Han963 schreef:Hoe veel licht de lamp geeft heb ik maar een beetje een idee over. In de tunnels zag het er erg indrukwekkend uit. Verder niet in het donker gereden.
In Noorwegen is het natuurlijk nooit echt donker, rond deze tijd, maar tunnels zijn er zeker.
De lamp is gewoon goed. Geen beter licht dan flutlicht.