Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 28 inch wielen, 25mm velgen naar 35mm velgen met naafdynamo - Forum Wereldfietser

28 inch wielen, 25mm velgen naar 35mm velgen met naafdynamo

Ik heb een een cube comp uit 2008 , 28 inch wielen met 25 mm brede velgen met 38mm banden erop, nu wil volgend jaar een naafdynamo hebben om een batterypack op te laden.

Ik heb v-remmen en aan beide kanten zitten opvulringetjes van 0,6mm elk, dus ik zou een velg kunnen gaan monteren die 35mm breed is, met daarop 50mm banden.

Dus ik zoek velgen, een goede naafdynamo met 36 spaken.
Wat zou een goede koop zijn, de beste waarde voor zijn geld ?
cotweetje schreef:Ik heb een een cube comp uit 2008 , 28 inch wielen met 25 mm brede velgen met 38mm banden erop, nu wil volgend jaar een naafdynamo hebben om een batterypack op te laden.

Ik heb v-remmen en aan beide kanten zitten opvulringetjes van 0,6mm elk, dus ik zou een velg kunnen gaan monteren die 35mm breed is, met daarop 50mm banden.
Nee, die 6mm ringetjes kun je omruilen met de 3mm aan ringetjes die aan de andere kant zitten. En een 25-30mm brede velg is zat voor een 50mm band

Dus ik zoek velgen, een goede naafdynamo met 36 spaken.
Wat zou een goede koop zijn, de beste waarde voor zijn geld ?
ExalSP 19 of Rigida/Ryde sputnik oid zijn erkende betrouwbare velgen.
Het belangrijkste onderdeel is en blijft de wielbouwer.
Wim
Ok supers, als ik niet naar een bredere velgen hoef, kan ik dan niet net zo goed de bestaande velg gebruiken ? Of aangeraden velgen gewoon de raadzame keus ?

Wat is het verschil tussen 50-559 en 50-622 betekent dat de de band 0,7 cm hoger is ?
dat is het verschil tussen 26 en 28 inch
cotweetje schreef:
Wat is het verschil tussen 50-559 en 50-622 betekent dat de de band 0,7 cm hoger is ?
559 is een mtb velg, 622 is de race-hybide/29-er maat. Het verschil in diameter tussen die twee is formeel 63mm
ha, weer wat geleerd, dank.