Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 'regulier' Rondje Rotterdam op zondag 18 november 2012 - Forum Wereldfietser

'regulier' Rondje Rotterdam op zondag 18 november 2012

Blijkbaar is er animo om zondag te gaan fietsen in/om Rotterdam, er zijn intussen twee voorstellen.

Suzanne Vonk heeft een oproep geplaatst voor een 'alternatief Rondje Rotterdam' op zondag 18 november, een tocht langs architectuur in Rotterdam tussen 14 en 16 uur. http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =9&t=18431

Parallel daaraan stel ik een 'regulier' Rondje Rotterdam voor, 'gewoon' vanaf 12 uur. Ik vond een beschrijving van de 'Verlichte boederijenroute De Giessen', langs een reeks historische boerderijen aan het riviertje De Giessen in de Alblasserwaard. De boerderijen worden op een beperkt aantal avonden letterlijk in de schijnwerpers gezet. Daar valt voor voorbijfietsers overdag natuurlijk niets aan te genieten, maar ze staan er toch en het riviertje wordt pittoresk genoemd.
De route loopt van Hoornaar naar Hardinxveld-Giessendam. Alles bij elkaar is het is een flink eind. Het is mogelijk om de terugweg deels met de waterbus of de trein af te leggen - voor wie hevig is uitgefietst.

Zoals gewoonlijk verzamelen om 12 uur onder de Euromast.

Voor de architectuur-rit: vertrek om 14 uur vanaf galerie Lecq op de Parksluizen (vlakbij de Euromast) en Suzanne verzoekt om aanmelding.

Gepke.
Ik doe mee aan het reguliere rondje! Tot morgen 12 u bij de euromast.

Groet,

Jaap
Het rondje Rotterdam van afgelopen zondag 18 november bleek boven mijn verwachting fraai. 1. Het was daverend mooi fietsweer (met als klap op een vuurpijl spektaculaire zonsondergang boven Dordrecht), 2. de riviertjes de Graafstroom en De Giessen daadwerkelijk pittoresk, met aan het eind van de middag sfeervolle oer-Hollandse waterdampslierten boven rivier, sloot en weiland, 3. langs de 'Verlichte boerderijenroute De Giessen' fraaie boerderijen en andere woningen/bouwsels (de verlichting kwam gewoon van de zon; we hebben ze in het voorbijgaan in ons opgenomen, echter geen diepe studie gemaakt aan de hand van de inhoud van het bij de route behorende boekje dat ik toevallig had), 4. tussendoor in de polder enkele fraaie bomenlanen, 5. het fietsgezelschap, vijf fietsers inclusief ikzelf, monter keuvelend, doch op enig moment hevig snakkend naar koffie en wat daar voor fietsers bij hoort.

De terugreis per waterbus was prettig even zitten, één fietser ging vanwege het tijdsbeslag van Dordrecht per trein huiswaarts.

Het was een welbestede middag en een route die voor herhaling vatbaar is (in een ander jaargetijde).

Bert, Bas, Jaap en Roel, dank voor het gezelschap en tot een volgende.

Gepke.