Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Goede ervaringen met deze opvouwbare pet - Forum Wereldfietser

Goede ervaringen met deze opvouwbare pet

Hi,

Normaal doe ik geen reviews van materialen, maar dit wil ik toch even kwijt:

Ik - brildrager - was lange tijd op zoek naar een pet die waterdicht is, groot genoeg (groot hoofd) en toch klein om mee te nemen.

Na een tijd zoeken kwam ik op deze 'TEXAPORE FOLD-AWAY CAP' van Jack Wolfskin. Hij is licht, waterdicht, heeft een gaasje aan de binnenkant en is verstelbaar (ik heb 'm vastgenaaid, maar dat terzijde). Hij is legergroen (donker), en dus niet donkergrijs zoals op de foto. Het mooiste vind ik nog dat je de klep in drieën kunt vouwen waardoor hij heel compact wordt (formaat iPhone, maar dan iets dikker).

Afbeelding
Ik heb geen ervaring met langdurig gebruik.

Hij is 25 euro bij een niet nader te noemen postorderbedrijf.
+1

Ik rij reeds enkele jaren met een opvouwbare pet van Jack Wolfskin en het is een superpet. Het is een ander model (in fleece-achtige stof en klep in 2 te vouwen). De klep is lang en beschermt m'n bril perfect tegen de regen. Geen slijtage na veelvuldig gebruik. Aanrader.
Zijn ze er ook in een lichte kleur? Ik heb één keer de fout gemaakt om met een zwarte pet op vakantie te gaan. Die ging weg bij de eerste markt die ik tegenkwam.
Leon
nvt
Hagloffs heeft ook een opvouwbaar model, is wel een zomeruitvoering en niet waterdicht.

Ben
peterv schreef:Het waterdichte maakt ze wel wat warm vind ik.
Klopt. Maar een capuchon over de niet-waterdichte pet is ook warm.
Dat een pet waterdicht is lijkt mij niet zo relevant. Alleen een capuchon kan je droog houden. Bij een waterdichte pet (zonder capuchon) loopt de regen gewoon langs je nek naar binnen. Het nut van een pet igv regen zit in de (liefst zo breed mogelijke) klep om het water uit je gezicht te houden (ik ben ook brildrager 8) ).
Ik heb een afneembare capuchon die ik over de pet draag igv langdurige of harde regen.
Voor mijn pet zocht ik zo licht mogelijk, en zo breed mogelijk rand, en ik vond dit :
http://www.decathlon.be/pet-forclaz-ant ... 71559.html

Zeer licht en luchtig en bovendien kletskopveilig 8) want UV-bestendige stof.

PS : de vreemdelinglegioenachtige achterflap is afneembaar; ik heb die nog nooit gedragen.