Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nooit meer een lekke band? - Forum Wereldfietser

Nooit meer een lekke band?

Dat zou wat zijn zeg!
Enfin kijk maar:
http://www.designboom.com/weblog/cat/16 ... ritek.html
Zou wat zijn als dat naar de fietsvakantie wereld komt..
Dat wordt wat op dit soort wegen :)
Afbeelding
Volgens mij nu al zo lek als een mandje. Geen idee hoe je dit op moet pompen. Maar alle onderbroekenlol ten spijt, dit wordt een concurrent voor de binnenband.
berger schreef:Dat wordt wat op dit soort wegen :)
:lol: :lol: :lol:

Ik moet toegeven, het ziet er retecool uit.
Leon
berger schreef:Dat wordt wat op dit soort wegen :)
Afbeelding
Stond al bij dat een optie is om een sidewall eraan te bevestigen... komt er ook niks meer in. Maar als je het filmpje bekijkt, lijkt de "spanning" vrij hard te zijn. Een luchtband vouwt zich mooi om de obstakels heen. Hij test het niet voor niets op een fully, denk ik.
Het zou mooi zijn als er ook modellen komen met een lagere 'banden' spanning. Maar ik neem aan dat dat soort dingen wel aan bod komen bij de doorontwikkeling.
Moet een beetje aan de "riem" denken. Ook zo'n "mooie innovatie" voor de marge-loving-dealers. Er zal dus wel weer een markt voor gecreeerd worden. Slijtage zal duurder dan ooit worden, dat staat bij voorbaat vast. En hoe speel je met bandenspanning met zo'n energy-return-proest-wheel. Lekker zware band in de modder of sneeuw, maar daar hebben we het maar even niet over. En als je door een dikke plas water fietst, moet je dan voor de zekerheid een helm dragen? Ik vind een verdwaald steentje die in de velg rondraait al irritant, dit zal helemaal een feest worden.
Nevertheless, de beste uitvinder van dit nieuwe orakel probeert het tenminste wel. Gelovigen en aanbidders zullen snel volgen. He getver, ik wordt ook al een zuur mannetje, yopie en apple waar zijn jullie? :D.
@AB: Ja, beetje zuur is het wel 8)
Eerlijk gezegd zou ik juist het tegenover gestelde willen communiceren en alle uitvinders/ontwikkelaars/knutselaars/techneuten maximaal op dit forum willen motiveren om de creativiteit maximaal te gebruiken.
Dat past ook wel bij een wereldfietser, open staan voor nieuwe ideeën en invloeden en niet in diezelfde ideeën alleen maar obstakels te zien. Als ik dat had gedaan was ik nooit een paar keer over de wereld gefietst.
Dus ik zou zeggen: kom maar op met die band. Fiets er wel mee naar India.
En eerlijk is eerlijk, ziet er inderdaad retecool uit :wink:
Marco Meijerink schreef:@AB: Ja, beetje zuur is het wel 8)
Eerlijk gezegd zou ik juist het tegenover gestelde willen communiceren en alle uitvinders/ontwikkelaars/knutselaars/techneuten maximaal op dit forum willen motiveren om de creativiteit maximaal te gebruiken.
Dat past ook wel bij een wereldfietser, open staan voor nieuwe ideeën en invloeden en niet in diezelfde ideeën alleen maar obstakels te zien. Als ik dat had gedaan was ik nooit een paar keer over de wereld gefietst.
Dus ik zou zeggen: kom maar op met die band. Fiets er wel mee naar India.
En eerlijk is eerlijk, ziet er inderdaad retecool uit :wink:
Ik wil 'm ook wel testen. Doe ik wel even het MTB-parcours van Noordwijkerhout, mag-ie na een dagje weer terug hebben :P !

En nu op naar Krimpen op m'n Santosje. FF de ouders een bezoekje brengen.
Deed mij hier aan denken:

Afbeelding
Ja lijkt er op!
Maar die veren zijn spiegelglad op straat lijkt mij!
Wimmert schreef:Ja lijkt er op!
Ga er ook maar eens de bocht mee door op snelheid :D Lijkt me niet zo prettig
Wimmert schreef:Ja lijkt er op!
Dit lijkt me de helft van de uitvinding: die veren schreeuwen natuurlijk om een rubberband die erom gespannen kan worden net als in het filmpje bovenaan.
Leon
Ik vindt het humor. Neem geveerde voorvorken: eerst een gewone veer, toen kunststof veer elementen en momenteel is een luchtveer state of the art. Dan draaien we het voor een band toch gewoon om :D
Lijkt me ideaal voor Turkije. 20X lek op 900km! Gelukkig koop je voor 0.95 TL een repaatie doosje.. Inhoud 1 tube Solution en 64 plakkers. Mede dankzij mijn reisgenoten heb ik er nog maar 13 over. (Een nieuwe Philipijnse MTB- band hielp ook niet veel.)
Is een vinding die in voor militair gebruik al bekend was:

[url]http://news.cnet.com/8301-13639_3-10098240-42.html/url]
Georg schreef:Is een vinding die in voor militair gebruik al bekend was:

[url]http://news.cnet.com/8301-13639_3-10098240-42.html/url]
ook nog wel iets eerder:
Afbeelding
m-gineering schreef:veerband.jpg
Dsju, dus dat er om de veren iets gespannen kon worden is óók al geen nieuw idee :shock:
Leon