Additionally, paste this code immediately after the opening tag: x - Forum Wereldfietser

x

x

x
wakkeropdefiets schreef:Vanmiddag heb ik 2 fietsen opgehaald met het doel 1 van de 2 te gaan gebruiken als trainingsfiets in de duinen en bossen, maar de merken zeggen me echt niks, dus voor ik begin te slopen zou ik wel wat info kunnen gebruiken.

De eerste:

een trek 930 single track.
geen vering
triple voor en 6 speed achter
recht stuur met barends system 1
remmen en shifters altus A10. Die het doen
26 inch wielen met Dikke banden met swalbe marathon plus.

ketting en tandwielen zijn verroest, niet versleten.
voor een spatbord achter niet.

De tweede:

Mauntainbike model.
voorvorkvering en een grote veer middenframe
merk limit full suspension 2600 ps
zit stickertje van halfords op.

Wie kan me zeggen of dit qua merken al barrrels zijn, of wellicht goed te doen om op te knappen.
Alles met voor- en achter'vering'en een Halfords sticker is rotzooi, en in typische gebruikte staat €0.18/kilo, mits de oud ijzerboer een goede bui heeft ;)

De Trek is gezien de instapgroep een basismodel, maar in zijn hart was het een eerlijke fiets. Maar er zitten nu voor het soort fiets hele rare banden op, dus de vraag is wat er allemaal mee uitgespookt is
wakkeropdefiets schreef:een trek 930 single track.
Als hij er zo mooi uitziet is het een leuke fiets, maar ik ben bang dat het niet meer zo hard blingt:
AfbeeldingIn de wiki (http://wiki.wereldfietser.nl/index.php?title=Fiets) vind je een aardige verhandeling over hoe een tweedehandsfiets er uit zou kunnen zien en hoe niet. Zie ook de technische pagina's aldaar.
Leon
De Limit kun je meteen weggooien. Misschien dat je de nog een paar losse onderdelen kan redden. Kijk dan vooral naar het zadel, handvatten, bar-ends en dat soort zaken. De niet bewegende delen dus.

De Trek klinkt als een goede fiets. Als je echt de bossen in wil gaan zou je kunnen kijken of bepaalde oude onderdelen vervangen moeten worden. Denk daarbij aan banden(rubber droogt uit) en roest en slijtage op de bewegende delen.