Additionally, paste this code immediately after the opening tag: van Kaapstad naar huis - Forum Wereldfietser

van Kaapstad naar huis

Wij, Mo (v51) en Filip (m46), zijn op zoek naar reisgenoten (v/m) om fietsend Afrika te verkennen. We vertrekken in december 2013 vanuit Kaapstad en zijn van plan om in een half jaar min of meer de route van de Tour d'Afrique te volgen en dan door te rijden naar België/Nederland. We zijn ervaren fietsers en hebben elkaar net gevonden via dit forum. Zo'n 100 km per dag fietsen, vooral ook van de omgeving genieten en mensen ontmoeten, dat is het plan.
Wie deelt onze droom en wil met ons mee fietsen? Het zou mooi zijn als we een groepje met 4 of 5 fietsers kunnen vormen.
Mo.Tiel1@gmail.com
beste mensen
route lijkt me echt interessant, kun je me wat meer info geven , wat betreft de tijd die je er over wil doen en de route die jullie willen nemen

tvanpraagh@hotmail.com

tony
Beste Tony,
Ons plan is om eind volgend jaar (december 2013) door Afrika te fietsen waarbij we ongeveer de route volgen van de organisatie Tour d'Afrique zie (http://tourdafrique.com/tour-overview/?t=tour-dafrique ). Ik heb ik in principe 6 maanden te tijd. Het is de vraag of we in die tijd helemaal tot Nederland/Belgie komen, maar Cairo moet in ieder geval wel mogelijk zijn.
Ons idee is vooral genieten van het avontuur en we gebruiken de fiets als vervoermiddel. De dagafstand hangt erg af van wat voor slaapplek we onderweg tegenkomen. We willen waar mogelijk (goedkoop) overnachten in lodges/hostels maar dat zal in Afrika zeker niet overal lukken en we zullen dus ook veel kamperen. We denken aan om de 4 of 5 dagen een rustdag en we willen ook zeker ruimte hebben voor uitstapjes. Veiligheid staat voorop, dat is ook een belangrijke reden om een groep van 4 of 5 fietsers te vormen en de route van tour d'Afrque te volgen.
Spreekt ons plan je aan dan kunnen we wellicht binnenkort afspreken om kennis te maken. Filip is momenteel nog in Thailand en komt in maart terug. Maar ik zou je al eerder kunnen ontmoeten. In januari heb ik al een afspraak staan met een ander geinteresseerde. Mail me maar.
Groeten,
Mo
Ik vermoed dat als jullie in 6 maand van Kaapstad naar Cairo willen fietsen dat je juist Afrika gaat missen in alleen op de drukke wegen gaan fietsen en op de toeristen plekken gaan komen,

Overweeg het om een korte route te nemen en meer van elke land te zien.. :wink:
Motiel schreef: Veiligheid staat voorop, dat is ook een belangrijke reden om een groep van 4 of 5 fietsers te vormen en de route van tour d'Afrque te volgen.
Heb net 13 maand heel veillig gevoeld met een groep van 1....
Beste Shane,
Het is niet echt onze bedoeling om alleen de drukke wegen te fietsen. Ik hoor graag je tips want we zijn dan wel ervaren fietsers (Filip meer ervaren dan ik, hij is al eens van Alaska naar Vuurland gefietst en fietst nu ergens in Thaliand en Zuid India), maar in Afrika hebben we nog nooit gefietst. Van Kaapstad naar Cairo is zo'n 12000 km, dus dat zou zo'n 2000 km per maand betekenen en dat lijkt ons mogelijk.
Mooie website en prachtige foto's heb je! Zou ik je een keer kunnen ontmoeten om je reisverhalen en tips te horen?
Mo
Dag mo,

2000km per maand is mogelijk maar dan moet je bijna alles verhard fietsen. En in Ethiopia en Sudan (als je er in komt) lijkt 100km wel heel zwaar. En als het wind volgende jaar net zo is als afgelopen jaar, maak je borst maar nat voor veel wind tegen :wink:

En Afrika is zeker een continent waar plannen niet te veel zin heeft :lol:

Lees deze om een indruk te krijgen van mijn reis, -> http://www.shanecycles.com/africa/2012/ ... ear-later/ maar goed, ik zat niet op een strakke tijd schema

Het lijkt me veel slimmer in leuker om gewoon te beginnen in Kaap stad zonder eind bestemmen en kijk waar je uit komt. Zeker omdat de visum voor Ethiopia en Sudan best lastig kan zijn op het moment.