Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Te koop gevraagd: gebruikt achterwiel 28" met atb-naaf - Forum Wereldfietser

Te koop gevraagd: gebruikt achterwiel 28" met atb-naaf

Ik ben op zoek naar een 28 inch achterwiel met een atb-naaf voor Shimano 8, 9 of 10 speed. Het aantal spaken is niet zo belangrijk, omdat het bedoeld is om veldtoertochten mee te gaan rijden.

Heeft iemand nog iets liggen?
Veel veldrijfietsen hebben volgens mij een 130 mm brede naaf ipv een atb naaf. Die van mij ook. Anders kun je gewoon een wiel uit een 28 inch vakantiefiets gebruiken, want die hebben vrijwel allemaal een 135 mm naaf.
Wim
Ik gebruik mijn vakantiefiets 's winters als cyclocrosser. Omdat het in de blubber en het zand allemaal wat harder slijt en boomwortels ook wel eens voor kromme velgen zorgen, rag ik liever niet mijn goede vakantiewielen af, maar gebruik ik een oude wielset. Helaas is het achterwiel daarvan nu aan het scheuren op de plek waar de uiteinden van de velg aan elkaar zitten. Vandaar dus dat ik een gebruikt trekkingachterwiel zoek, met inbouwbreedte 135 mm.
Ben inmiddels voorzien.