Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Craft thermo marathon schaatspak en sneeuw - vocht - Forum Wereldfietser

Craft thermo marathon schaatspak en sneeuw - vocht

Ik las dat sommige schaatsbroeken gebruiken in de winter, Is zo'n craft thermo marathon schaatspak ook waterdicht ivm met sneeuw of lichte regen, hoe doen die gasten dat bij een eventuele elf stedentocht ? Dit ook ivm met voor als het net niet onder 0 is :)

En dan ter vergelijking met een Castelli Leggerezza 2 Bibtight Wind Proof, daar staat in dat het winddicht is en waterafstotend.
Tijdens het schaatsen regent het zelden :wink: dus die broeken zijn niet waterdicht.
okay das jammer, ik dacht > als het sneeuwt vang je door het rijden op snelheid de sneeuw op door de warmte van je lichaam smelt het en wordt je pak nat, enige vorm water resitentie zou practisch zijn dus schaatspakken met polyurethaan.

Maar wat je zegt is niet helemaal waar, bron: http://www.bright.nl/verboden-zwempakst ... schaatspak

Sinds 1 januari zijn zwempakken met polyurethaan in de zwemsport verboden, maar niet in de schaatssport. Het olympische schaatspak dat door de Vrije Universiteit van Amsterdam en de Technische Universiteit van Delft voor de Nederlanders tijdens de Winterspelen is ontwikkeld, bevat polyurethaan omdat deze stof de aerodynamische eigenschappen van de schaatspakken verbetert

Of een pak met Nanoflex stof ? Nanoflex zorgt voor een uitstekende warmte en stretch met water weerstand. Maar hoeveel water weerstand is dat ?

Maar als je kan kiezen zou ik toch liever iets met lycra-polyurethaan hebben.