steks schreef:Naar die tassen had ik niet gekeken, die zijn mij te groot. Een City Biker of een Office Bag M zijn wel de maat die ik zoek, maar ook een stuk duurder.
Is het ook mogelijk om een Front Roller aan een achterdrager te bevestigen, of is daar de tas te klein voor? Wel heb ik nog het idee dat een tas aan een kant niet prettig fietst, niet alleen door het gewicht, maar ook door de luchtweerstand aan een kant, maar misschien merk je daar in werkelijkheid niets van.
Exact die bedenking maakte ik mij vorig jaar ook, en precies daarom ging ik op zoek naar iets OP de bagagedrager ipv terzijde. Ik wilde ook iets dat met één klik op en af kon. Géén riempjes enzo...
Het werd een vruchteloze zoektocht. Ik denk dat ik alle rackpacks op de markt geëvalueerd heb
en dan ben ik uiteindelijk uitgekomen bij een systeem dat niet op de drager maar aan de zadelpen wordt bevestigd : Topeak Dynapack DX. Inhoud 9,7 liter, totaal gewicht 720 gram. Zeer licht, want als ik met m'n Topeak rij, kan ik m'n bagagedrager (tubus fly) thuislaten.
http://www.topeak.com/products/Bags/DynaPackDX . Je kan er wel maar max. 5kg in kwijt, maar dat was in mijn geval geen probleem.
Gekocht bij bike-discount.de voor 69€.
Wat luchtweerstand (of tegenwind...) betreft : het hangt er natuurlijk allemaal vanaf hoe hard je wil rijden, en hoe ver je moet voor je woon/werkafstand. Als je tevreden bent met 25km/u en maar pakweg 5km enkel moet, zou ik mij niet teveel zorgen maken om die luchtweerstand, en dan is die Ortlieb Front-Roller een goede oplossing. Ik heb die trouwens ook. Gekocht bij bike-components.de voor 55€.