Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welk bracket voor santos - Forum Wereldfietser

welk bracket voor santos

ben op zoek naar een bracket voor santos .
zijn daar nog verschillende maten in
of is het one ficks all ?
graag advies
Wat voor trapas heb je nu? (buitenboord, vierkant enz)
En als je de oude as al verwijderd hebt staat daar een maat op. Deze moet je er weer in steken.
heb een s.u.b. frame op de kop getikt .zonder wielen en bracket / trappers en tandwielen.

wie heeft advies of maten voor me
bij voor baat dank
Er bestaan twee maten voor het brackethuis: 68 mm (meest voorkomend) en 73 mm (vooral bij mtb's). Dat kun je dus zelf opmeten. De lengte van een vierkante trapas (113, 115, 118 mm etc) is afhankelijk van de cranks, en niet van het frame. Voor de rest zijn er nog zeldzame afwjkende soorten draad (moet passen bij je frame), en afwijkende profielen voor het einde van de as (moet passen bij je crank). Bij cranks met buitenboordlagers heb je dit allemaal niet, maar mag je vaak nieuwe lagers monteren.
Wim
net op gemeten het,,gat,, is 66 mm bij 34 mm .
als je cranks besteld met een bracket moet ik alleen nog weten
hoe breed ? klopt dat

of zijn er nog santos rijders die het weten?
Welk crankstel heb je gekocht?
Dan kunnen wij je wel vertellen welke breedte je moet hebben.
Je hebt niets aan andere santos gebruikers. Want elke crank heeft zijn eigen breedte aan trapas nodig.
ik heb nog niets gekocht.
ben een beetje aan het surfen en google

maar als ik weet wat ik zoek zoekt het wat makenlijker :D

volgende week even naar de fietsenboer
maar ik vind het wel zo prettig als ik weet waar ik over praat
als ik naar hem toe ga
68 mm dus. Zoals ik al zei (het kwartje lijkt nog niet te vallen) is de lengte van de trapas niet frame specifiek maar crank specifiek. Dus kies je cranks, en koop de bijbehorende trapas.
Wim
hallo wim
das duidelijk
kwartje was wel gevallen maar mijn meetkwaliteiten laten wel eens
te wensen over :D
bedankt voor de reakties
hier kan ik wat mee