Additionally, paste this code immediately after the opening tag: reserve remmen voor magura? - Forum Wereldfietser

reserve remmen voor magura?

Ik heb magura remmen op mijn fiets.
Nou zat ik te denken wat als er een remleiding kapot gaat?
Dat is best veel werk om dat onderweg te maken.
je moet kabels, eindnippels en een ontluchting set meenemen.
dus ik dacht ouderwetse v-remmen monteer ik erg snel en ik had ze nog liggen.
Dus ik heb even een setje gemaakt die zowel voor als achter past door de kabels te verlengen met 5mm aluminium busjes. Het weegt ook bijna niets!
en dan krijg je een setje als dit incl. magura blokjes en schroeven.
Afbeelding
is dat handig of toch maar de service set van magura meenemen voor Europa dan?
In de woestijn zou ik wel alles meenemen maar in de EU?
Dag Wimmert,
Ik zou mooi alles thuis laten en alleen reserve remblokjes meenemen.
Bij de zeer kleine kans dat een remleiding kapot gaat kun je altijd nog met 1 rem remmen en wanneer je weer eens in de buurt van een grotere plaats komt, kun je altijd nog een velgrem kopen.
Maar hoe vaak gebeurt dat nu?
Maar goed, ik ben een redelijk laconieke fietser, ook in onherbergzame streken.
Ik heb meer last van mijn eigen fysieke tekortkomingen dan die van mijn fiets :)
Erik Veenstra
Als je voor iedere eventualiteit een oplossing meesjouwt zakt je fiets door zijn hoeven van de extra zooi en heb je die spullen vast allemaal nodig. Plus nog een paar vitale onderdelen waar je niet aan gedacht had ;)
Er kan zoveel kapot aan een fiets. Bij mij is wel eens een derailleur gebroken, maar ik ga echt niet een reserve derailleur meenemen voor een fietsreis.
Hoewel ik een fiets heb met Magura's die nooit problemen geven, zou ik voor een exotische bestemming gewone v-breaks monteren.
Jan Eleveld schreef: ik voor een exotische bestemming gewone v-breaks monteren.
[kan het niet laten] V-breaks breken of hebben net even pauze als je ze nodig hebt, ik zou voor V-brakes gaan :roll: :wink:
Ik neem alleen Magura blokjes mee; de kans dat een leiding breekt is -tig kleiner dan dat een remkabel breekt.

Met vriendelijke groet
Erik
Toch heb ik gezien dat iemand met zijn maguraleiding ergens achter was blijven haken en het ding eruit schoot. Hij was wel blij dat een tochtgenoot wat spulletjes bij zich had en wist hoe het moest, er moesten nog wat Zwitserse cols afgedaald worden.
Leon
Leon schreef:Toch heb ik gezien dat iemand met zijn maguraleiding ergens achter was blijven haken en het ding eruit schoot. Hij was wel blij dat een tochtgenoot wat spulletjes bij zich had en wist hoe het moest, er moesten nog wat Zwitserse cols afgedaald worden.
Leon
Heb het op een MTB meegemaakt (nou ja, m'n broer dan, bij een gehuurde fiets): de HS11-leiding scheurde. Dan heb ik liever V-brakes. Die heb ik dan ook.

Maar een dikke + voor de creativiteit!