Additionally, paste this code immediately after the opening tag: velglint - Forum Wereldfietser

velglint

Wil ik mijn Santos travelmaster 26 inch in zijn koffer doen om morgen op pas te gaan voor een paar weken 'uit' , blijkt dat er een spaak gebroken is. Mijn geplakte blauwe velglint moest er dus af en is niet bruikbaar meer.
Ik heb nog wel een blauw ,hardplastic Schwalbe velglint liggen, maar dat is een te grote maat: 20-622.
Zou ik daar een stuk vanaf kunnen knippen en overlappend weer aan elkaar plakken?
Te D. hier in de buurt kon ik alleen rubber linten krijgen.

Reikhalzend zie ik uit naar jullie advies,

Jos
Een stuk van de lengte afknippen lijkt me geen enkel probleem. Als het lint te breed is kunnen er wel problemen optreden.
Die blauwe, overigens uitstekende, linten van Schwalbe zijn gemaakt van een kunststof die vrijwel niet met enige sterkte te lijmen is, dus eerst lijmen en dan om het wiel doen zal niet goed gaan, want rek zit er nauwelijks in. Wat je wel kunt doen is om het lint alleen door te knippen en niet korter te maken. Hierdoor heb je overlap. Je plakt het dan met eenvoudige kleefband in het wiel, maar een gedeelte dubbel, dat is geen bezwaar.
Succes,
Leon
Je kunt natuurlijk ook de nippel laten zitten, dan hoeft het velglint er niet af. De gebruikte lijm is overigens wel van zo'n kwaliteit dat deze na voorzichtig losmaken nog een keer plakt. De binnenband zorgt er daarna door de druk wel voor dat het lint op zijn plek blijft zitten.

Peter
Pman schreef:Je kunt natuurlijk ook de nippel laten zitten, dan hoeft het velglint er niet af.
Zou ik niet doen, kan wel eens voor irritante bijgeluiden zorgen.
m_nu schreef:
Pman schreef:Je kunt natuurlijk ook de nippel laten zitten, dan hoeft het velglint er niet af.
Zou ik niet doen, kan wel eens voor irritante bijgeluiden zorgen.
Om mezelf even duidelijker uit te drukken, na het losdraaien van de kapotte spaak vervang je deze natuurlijk wel. Door hier de oude nippel nog een keer te gebruiken hoeft het velglint niet losgemaakt te worden (De banden kunnen zelfs blijven zitten) Nu maar hopen dat je geen hoge velgen hebt waar de nippel in kan verdwijnen. 8)

Peter