Additionally, paste this code immediately after the opening tag: pepperspray voor een veilig gevoel onderweg - Forum Wereldfietser

pepperspray voor een veilig gevoel onderweg

ik las net een aantal (in)paklijsten en reisverslagen, wat er bij sommige bijstond was pepperspray.
Je hebt verschillende flesjes op de markt en deze zijn alle verboden om bij te hebben in nederland. Waarschijnlijk ook in veel andere landen.
Maar: haarlak is waarschijnlijk het beste spul als vervanger, en niet verboden om bij te hebben :D
Toch kun je het beste geen geweld gebruiken maar als er geen uitweg mogelijk is......spuiten die handel :o
als we zo op pad gaan is het beter thuis blijven op de home trainer voor de tv.das pas veilig :?
Het zal niet nodig mogen zijn.. Maar als je toch een veilig gevoel wil hebben is dit wellicht een optie:

http://www.psproductswebshop.nl/epages/ ... ducts/0003

Een spray wat je zicht belemmerd. Ook een goedkope optie is Deo.
Als je overvallen wordt spullen afgeven en vriendelijk lachen.
Verkrachting weet ik niet.
Als je geen ervaring hebt met het gebruik van spraywapens is het gevaarlijk.
De wind zou maar verkeerd staan of het spul wordt uit je handen geslagen..
Antwoorden met geweld kan de zaak juist escaleren van een simpele overval naar moord.
Enfin my 2 cents.
Mijn ervaring is dat snelheid een grote vriend is. Onderweg van werk of school wel eens groepjes jeugd gehad die er stonden en mensen omgooiden en het fietspad blokeerde. Toen ik ze zag versnelt naar zo'n 35-40 km per uur op de stadsfiets.
(18 versnellingen hybride barrel). De meeste gingen uit zichzelf al aan de kant bij het zien van mijn snelheid en blik. De 2 die bleven staan hadden de fietsen met de voorwielen tegen elkaar staan. Voeten omhoog en er vol doorheen gereden. Beide voorwielen vlogen zonder problemen voor mij aan de kant. Zal bij die 2 wel wat spaken gekost hebben. Zonder snelheid is je eigen houding en gedrag vaak ook een goed middel. In het bos hier maak ik veel foto's. Was een keer voor een opdracht
laat in het bos. Een groepje was bezig mensen uit de schreeuwen enz ze lastig te vallen. Ik hem mijn statief wat uitgeschoven en strak vast gepakt terwijl ik over het pad hun kant opliep. Ze lieten mij hierna met rust. De mensen voor en achter me (allebei zo'n 30 meter van me af) werden wel lastig gevallen.
Wimmert schreef: Antwoorden met geweld kan de zaak juist escaleren van een simpele overval naar moord.
Inderdaad. De kan dat zo'n wapen tegen je gebruikt wordt of dat het gebruik tot meer agressie leidt is behoorlijk.

Enkel in uitzonderlijke gevallen (poging tot verkrachting) zou het 'nuttig' kunnen zijn. Maar ik ben er van overtuigd dat men in die gevallen veel meer is met het volgen van een goede cursus zelfverdediging. Daar leert men waarschijnlijk ook een deel van de tips die Lennart-Tampico geeft.

Renaat
Warning: Frequent human - bear encounters. The use of noisy bells & pepper spray is advised. Identify black bear feces as smaller with berries in it. Grizzly bear turd has bells in it and smells like pepper. “
m-gineering schreef:Warning: Frequent human - bear encounters. The use of noisy bells & pepper spray is advised. Identify black bear feces as smaller with berries in it. Grizzly bear turd has bells in it and smells like pepper. “
Dat lijkt me een mooi uitzondering op de regel dat pepperspray geen goed idee is.

Renaat
Is er ook hondenspray? :lol:
bert sitters schreef:Is er ook hondenspray? :lol:
Spray met hond erin...arme hond :wink:
Je staat tegenwoordig te kijken wat ze allemaal bij het tuincentrum verkopen: (geen trucagefoto)
Afbeelding
Afbeelding
Ja hoor, een jachtgeweer met afgezaagde loop. Als de loden spray op is, kun je er ook nog een hengst mee verkopen. :wink:
gios schreef:
Het is net als de bearbox in de VS en Canada: je stopt er geen beer in, maar ze zijn er om de beren buiten te houden.
wel erg subtiel gedacht
Afbeelding
bert sitters schreef:
gios schreef:
Het is net als de bearbox in de VS en Canada: je stopt er geen beer in, maar ze zijn er om de beren buiten te houden.
:D Afbeelding
En een dazzer werkt niet altijd bij honden.
Vraag is natuurlijk.
Waar ga je naar toe?
Als je op Groenland zou gaan fietsen en een ijsbeer tegen komt, helpt pepperspray dan wel? :D
Tip: verwar pepperspray niet met deodorant. Dan kan het pas verkeerd aflopen. :D :D
Rutger schreef: Als je op Groenland zou gaan fietsen en een ijsbeer tegen komt, helpt pepperspray dan wel? :D
Yum, yum, Meals on wheels, en ook nog op smaak gebracht!
Als een spray je een veilig gevoel geeft, meenemen voor je gemoedsrust. Ook al helpt het niet.
Ik rij vaak bij nacht en ontij zonder middelen ter verdediging. Waarom zinloze bagage toevoegen?
Kom ook regelmatig blaffende honden tegen, maar die bijten niet. Heb nog niet gereden in gebieden met beren. Daar ben ik geen fan van.
Ik heb ALTIJD pepperspray bij me overal in europa.
Qua legaliteit nooit problemen en wie gaat daar moeilijk over doen bij zelfverdediging!? Alhoewel nederland er een heel vreemd beleid op na houdt qua zelfbescherming en verdediging. (denk aan de rechten van een dader)

Ik heb het een paar jaar geleden online bij rose bikes in duitsland besteld. Werd gewoon bij mij thuis afgeleverd.
Zit nog altijd in de collectie

Walter