Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 7 november 2012. - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 7 november 2012.

Iedere eerste woensdagavond van de maand fietsen we een 'Rondje Amsterdam'.
Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug (t.o. FEBO).

We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving. De route ligt niet vast en je eigen inbreng wordt zeer gewaardeerd. Onderweg of na afloop drinken we gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug.
Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig. Denk aan goede verlichting en opvallende kleding.
Wanneer daar animo voor is, kunnen we na afloop onder het genot van een kop koffie of thee, nog de foto's van de Turkije trektocht bekijken.

Noteer alvast de volgende Rondjes Amsterdam in je agenda: 7 november, 5 december, 2 januari, 6 februari en 6 maart.
De weersomstandigheden vormden zelden een spelbreker. Kijk ook eens op het forum voor onze belevenissen bij eerdere Rondjes Amsterdam.
Onstandvastig herfstweer.

Duisternis, natte bladeren op de weg, knellend regenpak, druppels op je bril en één aan je neus. Kouwe jatten.
Tegenwind. Zeg maar gerust: storm.
Lekkebandenplakweer.
Wat een ellende. Je zou er depressief van kunnen worden.

Ben je nu nog niet van plan thuis te blijven?
Dan ben je geen doetje maar maak je een kans het Rondje Amsterdam te overleven.
Genieten dus.
Ik ben vanavond van de partij. Wie nog meer?

Janneke
Ja, ik ben van de partij en mijn dierbare (v)echtgenote probeert er ook bij te zijn. Jawel! Dat is heel bijzonder.

De weersverwachting is ook gunstig; droog maar een straf windje. Ik liep vanochtend nog een rondje door de polder en het kwam me voor dat de temperaturen bovendien aan de hoge kant zijn.

Let op verlichting en opvallende kleding.
Tot vanavond!
Soms zit alles mee. Onder prima weersomstandigheden werd het weer een gezellig Rondje Amsterdam.

Vanaf de Berlagebrug gaat het via de de Rooseveltlaan, het Beatrixpark en het IJsbaanpad richting de Oeverlanden. De bakens langs de oevers van het donkere water van de Nieuwe Meer knipperen de binnenvaartschepen een veilige route van de Schinkelsluizen naar de Ringvaart van de Haarlemmermeer en omgekeerd. Voor de Oeverlanden buigen we af het Oude Sloten in. Het idyllische dorpje verrast iedere keer weer als een onverwacht pareltje, ingeklemd tussen de bebouwing van Sloten en Badhoevedorp. Vanaf de Akersluis voert het fietspad ons over de dijk van de Ringvaart naar Halfweg, dat ook werkelijk halverwege ons Rondje Amsterdam ligt. De oude bietensilo van de Suikerfabriek dient ons als baken. Bij toerbeurt licht de silo op in alle kleuren van de regenboog.

Bij Halfweg kruisen we de Haarlemmerweg en de oudste spoorweg van Nederland en via de Spieringhorn koersen we op het Westerpark aan. Wat is de verleiding voor de kwajongens groot om het helverlichte tracé van de nieuwe Coentunnelweg op te rijden. Het asfalt van de nieuwe snelweg ligt er nog ongerept bij in afwachting van de openstelling van de tunnel.
Vanaf de Haarlemmerpoort loodst James ons door de mooiste straten en stegen door het centrum van Amsterdam en via de Weesperzijde keren we tegen tienen terug bij ons vertrekpunt. We zijn verbaasd hoe snel het ging. Met de liefhebbers drinken we na afloop nog een koffietje bij 'het Kleine Kalfje'.

Het was weer een geslaagd Rondje. De foto's van Turkije houden jullie tegoed.
Tot 5 december.
Het was weer een super rondje Amsterdam!
Op naar de winter en hopelijk sneeuw om doorheen te trappen!
:D