Additionally, paste this code immediately after the opening tag: zadelpen - Forum Wereldfietser

zadelpen

Op mijn vittorio fiets zit een zadelpen met een diameter van 26,2 mm.

Dit is volgens de technici van Vittorio de enige juiste maat. Het probleem is dat de pen iedere keer een stukje naar beneden zakt.

Betekent dit nu dat mijn zadelstrop aan het stuk gaan is.

Mario
supermario schreef:Op mijn vittorio fiets zit een zadelpen met een diameter van 26,2 mm.

Dit is volgens de technici van Vittorio de enige juiste maat. Het probleem is dat de pen iedere keer een stukje naar beneden zakt.
De dikste pijp die ik zo snel bij Reynolds kan vinden heeft 1mm wanddikte. De buitendiameter is 28.6, min 2 x de wanddikte plus 0.2 speling, zou je toch op een 26.4mm pen moeten uitkomen
Marten,

rekenen is nooit mijn sterkste kant geweest. Maar ik snap jouw berekening niet helemaal.
m-gineering schreef:De dikste pijp die ik zo snel bij Reynolds kan vinden heeft 1mm wanddikte. De buitendiameter is 28.6, min 2 x de wanddikte plus 0.2 speling, zou je toch op een 26.4mm pen moeten uitkomen
28,6-2=26,6+0,2=26,8

Maak ik nu een fout.

Mario
Ja. Dat is geen 0,2mm speling.

.tsooJ
In mijn Vittorio zit al 18 jaar een 26.4 zadelpen. Zonder te zakken.
supermario schreef:Marten,

rekenen is nooit mijn sterkste kant geweest. Maar ik snap jouw berekening niet helemaal.
m-gineering schreef:De dikste pijp die ik zo snel bij Reynolds kan vinden heeft 1mm wanddikte. De buitendiameter is 28.6, min 2 x de wanddikte plus 0.2 speling, zou je toch op een 26.4mm pen moeten uitkomen
28,6-2=26,6+0,2=26,8

Maak ik nu een fout.

Mario
je wil speling hebben, geen perspassing. De pen moet dus 0.2 mm dunner zijn als de berekende theoretische gatdiameter
Ik snap het.

Mario
Ik heb even mijn onvrede geuit bij Vittorio, dat ik de verkeerde maat door kreeg.

Kreeg van de eigenaar Ton het volgende bericht:

Hallo Mario,

Het probleem is al opgelost lees ik, want Marten heeft gelijk .
Het moet ook 26.4 zijn, ik denk dat ik wel weet waar het foutje zit , ik ga daar even sturen

Met vriendelijke groeten,

Ton Berkhout