Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bike Motion Benelux - Forum Wereldfietser

Bike Motion Benelux

Voor de liefhebbers zijn 6 vrijkaartjes door Jeroen ter Steege (lid van de Wereldfietser) beschikbaar gesteld voor de beurs Bike Motion Benelux 12 t/m 14 oktober in Utrecht.
Op=op dus wees er snel bij. Degene die als eerste zijn adres mailt met bijv. lidmaatschapsnummer van de wereldfietser of europafietser als bewijs stuur ik de max 2 kaartjes per aanvraag toe. Reacties op jimvdberg@gmail.com.
ik ben nog geen lid maar ga der wel heen
Wimmert schreef:ik ben nog geen lid maar ga der wel heen
Als je van het aanbod van Jim gebruik denkt te maken: snel lid worden!
Uit de duizenden inzenders kwam ik als een van de gelukkigen in aanmerking voor een kaartje :P

Maar wat was er nu te zien? Nou veel fietsen, heel veel fietsen, maar hoe kan dat ook anders. Het viel mij ook op dat de beurs voornamelijk gericht is op de tour/racefietser en de MTB'r . Ook merken die trekkingfietsen in het assortiment hebben, stonden met dit soort fietsen niet op de beurs.
Ook veel stands met voedingssupplementen, supervetten en smeermiddelen, en parfummetjes voor je ketting.
Ook ruim vertegenwoordigd waren de reisorganisaties van georganiseerde fietsvakanties en goede doelen organisaties in het kader van "fietsen voor ...." . Van de laatste groep wist ik niet dat er zo veel van bestonden.
Ook het bestaan van het aantal verschillende fietsmagazines had ik danig onderschat. Overdonderend gewoon. Voor mij persoonlijk is het overdaad die schaadt. Ik krijg al diverse bladen wegens lidmaatschap van verenigingen en bonden en dat vind ik persoonlijk wel genoeg.
Het Human Power Team was aanwezig was met de fiets ( nou ja fiets ) waarmee ze het uurrecord en Snelheidsrecord wilden verbeteren. Een kijkje onder de motorkap was hierdoor mogelijk.

Op de stand van Tout-terrain stond een fiets met 18 versnellingen van Pinion. Voor het eerst dat ik de versnellingsbak in het echt zag. Mooie onderhoudsarme versnelling met een bereik van 636% , maar wel duurder en een kilo zwaarder dan een Rohloff.
Afbeelding
Dat een versnelling mooi is qua techniek wil niet zeggen dat het er mooi uit ziet. Ik heb er een tijd naar staan kijken, maar kreeg er geen warm gevoel van. Wachten is op een fabrikant die er een mooi huis omheen weet te bouwen.

O-Symetric stond met een proeffiets, zodat men zelf kon ervaren hoe het is om met ovale tandwielen te fietsen. Voor mij persoonlijk voelde het direct heel vertrouwd en het feit dat de kracht nu gelijk verdeeld wordt bij het rondtrappen voelde heel comfortabel.
Afbeelding
Deze zou ik dus zo op m'n vakantiefiets willen zetten.

Kortom een leuke beurs waar veel te zien was.
Ik heb mij verleden week op gegeven.
Verder was ik er gisteren ook.
Het was leuk maar ook veel van hetzelfde.
Heel veel mountain en race bike's
Wel fijn om pinion eens te zien en al die andere mooie trekkingfietsen.
Van nicholas, tout, santos, gaastra ze stonden er.
Jammer dat ik niet rijker ben ;)
Ook wij waren de gelukkigen die een vrijkaartje hadden. We hebben mooie fietsen gezien maar inderdaad weinig vakantie fietsen.Misschien toch meer iets voor de fiets en wandelbeurs. We hebben een fijne dag gehad.
Hebben jullie die fantastische, gave, retecoole en hippe airbag-helm uit Zweden ook gezien?

http://www.sintchristophorus.nl/hovding ... -fietsers/
ruudvp schreef:Uit de duizenden inzenders kwam ik als een van de gelukkigen in aanmerking voor een kaartje :P

Maar wat was er nu te zien? Nou veel fietsen, heel veel fietsen, maar hoe kan dat ook anders. Het viel mij ook op dat de beurs voornamelijk gericht is op de tour/racefietser en de MTB'r . Ook merken die trekkingfietsen in het assortiment hebben, stonden met dit soort fietsen niet op de beurs.
Ook veel stands met voedingssupplementen, supervetten en smeermiddelen, en parfummetjes voor je ketting.
Ook ruim vertegenwoordigd waren de reisorganisaties van georganiseerde fietsvakanties en goede doelen organisaties in het kader van "fietsen voor ...." . Van de laatste groep wist ik niet dat er zo veel van bestonden.
Ook het bestaan van het aantal verschillende fietsmagazines had ik danig onderschat. Overdonderend gewoon. Voor mij persoonlijk is het overdaad die schaadt. Ik krijg al diverse bladen wegens lidmaatschap van verenigingen en bonden en dat vind ik persoonlijk wel genoeg.
Het Human Power Team was aanwezig was met de fiets ( nou ja fiets ) waarmee ze het uurrecord en Snelheidsrecord wilden verbeteren. Een kijkje onder de motorkap was hierdoor mogelijk.

Op de stand van Tout-terrain stond een fiets met 18 versnellingen van Pinion. Voor het eerst dat ik de versnellingsbak in het echt zag. Mooie onderhoudsarme versnelling met een bereik van 636% , maar wel duurder en een kilo zwaarder dan een Rohloff.
Afbeelding
Dat een versnelling mooi is qua techniek wil niet zeggen dat het er mooi uit ziet. Ik heb er een tijd naar staan kijken, maar kreeg er geen warm gevoel van. Wachten is op een fabrikant die er een mooi huis omheen weet te bouwen.

O-Symetric stond met een proeffiets, zodat men zelf kon ervaren hoe het is om met ovale tandwielen te fietsen. Voor mij persoonlijk voelde het direct heel vertrouwd en het feit dat de kracht nu gelijk verdeeld wordt bij het rondtrappen voelde heel comfortabel.
Afbeelding
Deze zou ik dus zo op m'n vakantiefiets willen zetten.

Kortom een leuke beurs waar veel te zien was.

Ha! Komt BioPace weer terug in een ander jasje?
Waar was Koga?
bert sitters schreef:Waar was Koga?
Niet aanwezig
Travelmaster schreef:
ruudvp schreef:O-Symetric stond met een proeffiets, zodat men zelf kon ervaren hoe het is om met ovale tandwielen te fietsen. Voor mij persoonlijk voelde het direct heel vertrouwd en het feit dat de kracht nu gelijk verdeeld wordt bij het rondtrappen voelde heel comfortabel.
Afbeelding
Deze zou ik dus zo op m'n vakantiefiets willen zetten.
Ha! Komt BioPace weer terug in een ander jasje?
BioPace was één uit een lange rij van ovale tandwielen. Ze zijn er vrijwel altijd geweest, in verschillende vormen.

(Geen porem, trouwens, dat vlakke tandwiel op die Dura-Ace crank. Maar goed, ik vind álle HollowTech-II cranks spuuglelijk. Ze hadden er beter aan gedaan een knappe Sugino te monteren.)

.tsooJ
Alien schreef:BioPace was één uit een lange rij van ovale tandwielen. Ze zijn er vrijwel altijd geweest, in verschillende vormen.
Ook veel ovaler :wink:

Afbeelding