door
Wilm » ma 24 sep, 2012 01:09
bert sitters schreef:... Is wel breed, maar het voordeel is dat hij in een wip staat.
Zijn er Nederlandse fietsers met ervaringen met deze tentjes?
Lukt het bijvoorbeeld om de klaphekjes op de Waddenzee-route te nemen met zo'n tent achterop?
Hoe is de levensduur? Hoe gedraagt de tent zich tijdens een stevige regenbui of een stevige wind?
Hoi Bert,
Hierbij wat ervaring en een mening uit eerste hand.
Ik heb in 2007 de Quechua 2 seconds I (de 1,5 persoons versie) gekocht (
http://www.decathlon.nl/NL/2-seconds-i- ... -68617288/) en ik ben er erg over te spreken. Tot en met 2010 was het mijn enige tent, voor in de zomer heb ik er een (licht gewicht, luchtig) Tarptentje bij gekocht. Alles bij elkaar heb ik er denk ik een kleine 15 weken in gekampeerd en het tentje is nog steeds goed.
De prijs kwaliteit vindt ik briljant Euro 35,- (Euro 25,- in 2007) en twee jaar garantie. De afwerking en kwaliteit van het materiaal is goed. De binnentent is zelfs los te klipsen. Verder is het tentje geodetisch (blijft uit zich zelf staan). Het handige daarvan is dat je heel makkelijk je tent versleept om deze bijv. in de zon te laten drogen. Binnentent vegen is er niet bij, je pakt het tentje en houdt hem op zijn kop
Specs: 210 Lx 90 Bx 80 cm H; 2,4 kg; 55 cm doorsnede van de schijf
De schijf is even breed als mijn fiets met achter tassen. De schijf van de 2 seconds II (2 persoons versie) is 65cm breed. Het tentje heeft geen voortent (je kunt je schoenen wel tussen de buiten en binnen tent kwijt). Dat vindt ik bij slecht weer nadelig, je kunt je natte spullen niet in de voortent laten. Het enige wat ik mis is iets van een luifeltje wat je er aan kunt knopen of ritsen om beschut te koken bijv.
Het snelle opzetten is bijzonder handig wanneer het slecht weer is of wanneer je weinig licht hebt(wildkamperen). Van harde wind heb ik nooit last gehad als je de 4 grond haringen en 4 scheerlijnen gebruikt. De lengte is voor mij oke maar iets aan de korte kant. Ik ben 1,88m maar slaap niet vaak volledig gestrekt en heb nooit lekkage gehad.
WF 2010 Noorwegen
Groeten, Willem