Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Target Race Indy 24 racefiets - Forum Wereldfietser

Target Race Indy 24 racefiets

Hallo,

Een vriend van mij is op zoek naar een racefiets. Hij heeft er nog geen één en hij heeft ook nog nooit gefietst. Hij zoekt een betaalbare fiets om 'te proberen of hij het leuk vindt'.

Via Marktplaats is er niet zoveel betaalbaars te vinden. Op internet kwam ik de Target Race Indy 24 2012 tegen:
https://www.fietsenwinkel.nl/index.php/ ... kieskeurig

Zou dit wat zijn om mee te beginnen? Of is het echt 'rotzooi'? En is er wellicht een beter alternatief in dezelfde prijsklasse?

Alvast bedankt voor de reacties.

Maarten
Mrtn schreef: Een vriend van mij is op zoek naar een racefiets. Hij heeft er nog geen één en hij heeft ook nog nooit gefietst.
Hij heeft nog nooit op een racefiets gefietst? Of bedoel je werkelijk dat hij nog nooit heeft gefietst? Want in dat geval raad ik toch echt aan eerst te leren fietsen op een andere fiets.

Gezien het gigantische aanbod van racefietsen op de tweedehandsmarkt (er zijn nogal wat mensen die 'het eens willen proberen' en anderen die graag elk jaar iets nieuws willen) raad ik sowieso aan om eens naar tweedehandsexemplaren te kijken. Er zijn echte koopjes te doen en voor dat bedrag zijn er tweedehands prima racefietsen te vinden.

Renaat
Haha. Nee nog nooit op een racefiets!
Mrtn schreef:[…] is er wellicht een beter alternatief in dezelfde prijsklasse?
Ja, een behoorlijke tweedehands.

Deze fiets is samengesteld uit het állergoedkoopste materiaal dat te vinden is.

.tsooJ
Mrtn schreef:Via Marktplaats is er niet zoveel betaalbaars te vinden.
Volgens mij zoek je dan niet goed. Renfiets en wielrenfiets zijn niet de juiste zoektermen.
Wierenfiets: 37 stuks
Renfiets: 4
Racefiets: 3573, bingo dus.
Leon
Het is niet te hopen dat je vrind racefietsen leuk gaat vinden na aankoop van de Target. Die is namelijk na een jaar zo goed als versleten :roll:

Dat zeggende is er meteen twijfel: ik zou eigenlijk gewoon eens de proef op de som moeten nemen en 10.000km op zo'n ding fietsen. En dan na een jaar de balans opmaken. Een dure racefiets van €2500 kost tenslotte per gebruiksjaar meer dan €400.