Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tandwiel vervangen sugino crank - Forum Wereldfietser

Tandwiel vervangen sugino crank

Hallo allemaal

Ik heb een vraag je over tandwielen en cranks. Ik heb sugino XD cranks, en ik wil graag het middenblad vervangen. Deze is 36t 5 gaats met een steek van 110mm. Kan ik aannemen dat elke 5 gaats tandwiel met dezelfde steek samen gaat met de cranks en het kleine en grote blad?

Specifiek, passen deze
http://www.fietsonline.com/fietsonderde ... 110mm.html

Ook op een sugino crank?

Groetjes Ralph
RalphSniedt schreef:Hallo allemaal

Ik heb een vraag je over tandwielen en cranks. Ik heb sugino XD cranks, en ik wil graag het middenblad vervangen. Deze is 36t 5 gaats met een steek van 110mm. Kan ik aannemen dat elke 5 gaats tandwiel met dezelfde steek samen gaat met de cranks en het kleine en grote blad?

Specifiek, passen deze
http://www.fietsonline.com/fietsonderde ... 110mm.html

Ook op een sugino crank?

Groetjes Ralph
Fysiek past het, maar het plaatje is een blad voor een compact crank. Bij gebruik met een triple ga je het gebrek aan schakeltanden missen. Twee tanden op 12:00 en 6:00 half afvijlen doet dan al een boel
Hmm, ik heb met veel hulp van lasse's ervaringen het ook aangedurfd om zelf een fiets op te bouwen, dat is allemaal goed gegaan en heb er al heel wat kilometers op zitten. Kom er eigenlijk na Martens antwoord nu pas achter dat ik voor een 7-8 speed sugino XD triple crank heb met 26-36-46t. En achter gewoon een 9 speed shimano cassette.

Dit kan dus blijkbaar, en dan kan ik denk ik ook het middelste blad 36t vervangen met het blad wat eerder aangegeven is in de link? Dat zijn dus vergelijkbare bladen?

Ralph
Marten zegt juist dat het blad waarnaar gelinkt wordt niet ideaal is voor gebruik op een triple. Wegens het ontbreken van schakelhulp zal het schakelen nogal stroef verlopen in vergelijking met aangepaste bladen, zoals die waarschijnlijk standaard op je XD geïnstalleerd zijn, maar het kan wel. Middenbladen met schakelhulp voor een triple zijn vaak expliciet aangeduid als 'midden' of 'middle' of 'mitte' of ...
Lasse schreef: Middenbladen met schakelhulp voor een triple zijn vaak expliciet aangeduid als 'midden' of 'middle' of 'mitte' of ...
Was het maar zo makkelijk, TA noemt het 'Int.", waarbij dat kan staan voor interieur (fout) of intermediair (triple) :D