Additionally, paste this code immediately after the opening tag: surly lht - Forum Wereldfietser

surly lht

hallo, weet er iemand of er in belgie winkels zijn waar ik deze fietsen zou kunnen bekijken?
dit had ik al gezien maar weet al zeker van de winkel in leuven dat deze geen stock heeft en wil niet heel belgie gaan rondrijden, daarom vroeg ik of er iemand winkels wist waar deze oip stock zijn.
Wat Revanho zegt + even bellen?
Misschien een keer een mooi uitje maken in Nederland :D
Je zou eens kunnen informeren bij bikeontour in Dongen
Een paar maanden geleden heb ik er een zien staan bij "La maison du vélo" in Brussel (Schaarbeek).
jumbo schreef:Misschien een keer een mooi uitje maken in Nederland :D
Je zou eens kunnen informeren bij bikeontour in Dongen
Precies...is bijna Belgie hier in Dongen.
Bij de dealer in Leuven ben ik ook eens tevergeefs gaan informeren naar een LHT.
De man kwam volledig uit de lucht vallen en leek zelfs niet te weten dat hij dealer was van Surly.
Hij beloofde me een prijsofferte via mail te sturen, maar ik heb er nooit iets van gehoord. Een potentiële klant die bereid is 1600 euro op tafel te leggen interesseert hen blijkbaar niet.

Bij La maison du Vélo, dicht bij het Meiserplein in Brussel, verkopen ze LHT frames, maar volledige fietsen ligt moeilijker.
Uiteindelijk heb ik bij deze laatste winkel een VSF Fahrrad Manufaktur bekeken en het was liefde op het eerste zicht. De VSF Randonneur heb ik nog datzelfde weekend gekocht en sindsdien tot volle tevredenheid mee naar het werk gefietst in Brussel. Achteraf bekeken ben ik zeer blij met mijn keuze. ...Je moet wel met het eigenzinnige karakter en 'bijzondere' humor van de winkeluitbater omkunnen...

Check zeker eens op de site van VSF alvorens tot een aankoop van een LHT over te gaan.

Groeten, Raf
lijken wel paar mooie fietsen tussen te zitten bij vsf, is het deze (http://www.fahrradmanufaktur.de/bikes/e ... 5-20-gang/#) die je hebt ?

Ziet er wel mooi uit en is beetje wat ik van plan was met een surly. Wou deze wel zelf opbouwen in avondles fietsenmakerij maar dit lijkt ook een toffe keuze.
Inderdaad, dat is 'm.
Nog kleine vraag over deze fiets, zijn de verzetten ook bruikbaar als je er met bagage soms de bergen in wilt trekken?
En zie juist dat er 2 versies van zijn , de versie voor nederland is uitgerust met sram apex en de versie duitsland met Shimano 105 groep. Is dit veel verschil? en welke zou de beste zijn?
rafael schreef:Nog kleine vraag over deze fiets, zijn de verzetten ook bruikbaar als je er met bagage soms de bergen in wilt trekken?
En zie juist dat er 2 versies van zijn , de versie voor nederland is uitgerust met sram apex en de versie duitsland met Shimano 105 groep. Is dit veel verschil? en welke zou de beste zijn?
Euro voor euro wordt een Shimanogroep ouder dan een Sram groep
rafael schreef:Nog kleine vraag over deze fiets, zijn de verzetten ook bruikbaar als je er met bagage soms de bergen in wilt trekken?
Dan moet je toch iets meer vertellen. Checklist: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=18057
En doel je op de VSF of op de LHT?
Leon
Ik doel op de vsf .

Bagage die ik momenteel heb zit rond de 20 kg zonder eten maar ben dit nog steeds aan het afbouwen dus hoop tegen volgend jaar naar 18 kg te kunnen gaan.
Zelf weeg ik maar 70 kg en heb al redelijke fietservaring.
rafael schreef:Ik doel op de vsf .

Bagage die ik momenteel heb zit rond de 20 kg zonder eten maar ben dit nog steeds aan het afbouwen dus hoop tegen volgend jaar naar 18 kg te kunnen gaan.
Zelf weeg ik maar 70 kg en heb al redelijke fietservaring.
Wat is redelijk? Eén persoon die ik ken is trots op maar liefst 30 km per dag; een ander baalt als hij moe is na 150 km.
En wat zijn bergen?
Voor die VSF: die heeft zo een verzet van 1:1 bij 28"-wielen. Dat houdt voor de meeste vakantiefietsers in bijvoorbeeld de Ardennen niet over, als we met de club op een toch door de Ardennen gaan heeft zeker 98% van de deelnemers een veel lichter verzet. Maar als je met de wielrenfiets 150 km op een dag fietst en met gemak alle Oostvlaamse hellinkjes neemt zal het wel lukken.
Leon
Rijd meestal rond de 90 km op dag zonder echt moeite te moeten doen, zonder bagage zelfs meestal iets meer.
Verzet lijkt me ook iets te zwaar maar wou weten of er hier mensen die er mee gereden hebben dit kunnen bevestigen?
Zou ik dit eventueel kunnen veranderen door andere verhoudingen of is dit niet mogelijk in deze set-up?
Deze vraag vooral omdat ik niet echt ervaring met groepen van koersfietsen , maar wel weet dat dit meestal mogelijk is .
rafael schreef: Zou ik dit eventueel kunnen veranderen door andere verhoudingen of is dit niet mogelijk in deze set-up?
Deze vraag vooral omdat ik niet echt ervaring met groepen van koersfietsen , maar wel weet dat dit meestal mogelijk is .
Alles kan, maar de HH fabrikanten zijn er wel in geslaagd dit zo moeilijk/duur mogelijk te maken.

Eigenlijk mag het laagste verzet wel 25% kleiner zijn, en wat dan het meeste helpt is het binnenblad veel kleiner te maken. Dat compact crankstel is echter met 33T uitgepraat. Dubbele crankstellen met een klein binnenblad bestaan wel maar zijn of exoten of mtb crankstellen (dus erg breed)

Of je gaat naat een triple (is ook een ander crankstel) , maar de shifters zijn het duurste onderdeel van de fiets en links schakelt alleen een dubbel. Sram doet niet eens aan triple, en bij Shimano moet je links een andere shifter (5703) monteren
Dan kan ik misschien beter voort zoeken voor een surly frame en dit zelf opbouwen , met de juiste verzetten die nodig zijn , maar denk dat dit me stuk duurder gaat uitkomen.
Of misschien dat de verzetten bij de standaard opbouw bij surly iets beter geschikt zijn , maar dan moet ik winkel vinden die deze fietsen heeft , ga deze week al zeker eens kijken bij lmdv , misschien dat die me kunnen helpen of dat ik daar even kan testrijden met een van de fietsen .
Hoop hierover antwoord te krijgen in de mail.
De randonneur met SRAM afmontage is model 2012. De afmontage met Shimano 105 is model 2013.

Zelf heb ik dus SRAM. Het ontbreekt mij aan ervaring met bagage in de bergen om je advies te kunnen geven omtrent de verhoudingen.
Weet er iemand ook hoeveel nokken er op zijn voor drinkbussen en degelijke in te hangen bij de vsf?
Zie er maar 2 als ik de plaats van de pomp meetel , maar is moeilijk af te leiden op de foto en zie het ook niet in de specificaties.