Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ...wat ik nog nodig heb! - Forum Wereldfietser

...wat ik nog nodig heb!

...heb de afgelopen dagen gevraagd wat ik nog nodig heb t.b.v. mijn fiets.
Denk dan aan een voet-fietspomp met (druk)meter, alsook een reparatieset voor onder het zadel.
Krijg verschillende adviesen met idem (absurde) prijzen...

Welke voet-fietspomp raad jij aan. Ben prijzen tegengekomen tussen de e10,- en e85,-
Wat 'moet' minimaal in een reparatietasje zitten.
PierreS schreef:-
Wat 'moet' minimaal in een reparatietasje zitten.
lijkt mij een goede gelegenheid voor:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =8&t=18057

;)
De Topeak Turbo Morph lijkt me wel wat:

http://www.bikester.nl/fietsaccessoires ... -manometer
Ik heb de ToPeak Road Morph G met kleine nanometer, is licht en werkt goed :) de kleine nanometer erop volstaat 8)

Ik had ook de ToPeak alien II mini allestool gekocht, maar toen mijn fiets omgevallen was bij het (op)laden en ik de remmen moest afstellen had ik toch de inbussleutels gebruikt die meegeleverd waren bij mijn Gazelle SPN 2.

Verders:

* Xtra band.
* Bandenplak set.
* Set om van frans ventiel gewoon ventiel of autoventiel te maken.
cotweetje schreef:Ik heb de ToPeak Road Morph G met kleine nanometer, is licht en werkt goed :) de kleine nanometer erop volstaat 8)

Ik had ook de ToPeak alien II mini allestool gekocht, maar toen mijn fiets omgevallen was bij het (op)laden en ik de remmen moest afstellen had ik toch de inbussleutels gebruikt die meegeleverd waren bij mijn Gazelle SPN 2.

Verders:

* Xtra band.
* Bandenplak set.
* Set om van frans ventiel gewoon ventiel of autoventiel te maken.
- tie-wraps voor van alles
- zelfklevende plakkers
- powerlink
- kettingpons (al dan niet in multitool)
- in geval van schijfremmen: setje blokjes
In plaats van die zelfklevers liever een biba of echte plakkers met lijm. Die zelfklevers; ook die van Parktool; hebben op de band ook een houdbaarheidsdatum, en die komt net als bij versproducten sneller dichterbij als het warm weer is.
Pman schreef:In plaats van die zelfklevers liever een biba of echte plakkers met lijm. Die zelfklevers; ook die van Parktool; hebben op de band ook een houdbaarheidsdatum, en die komt net als bij versproducten sneller dichterbij als het warm weer is.
Ok, die ervaring heb ik (nog) niet, good to know.
voet-fietspomp met (druk)meter
Voor thuis of voor onderweg?
Voor onderweg is een turbo morph heel mooi, maar ook wel groot, zwaar en duur. Een manometer voor onderweg is ook niet echt nodig. Ik heb wel een turbo morph, maar het voetje is afgebroken, de manometer is ook afgebroken en weer provisorisch gerepareerd.
Thuis gebruik ik een SKS, een mooi ding voor zo'n 35 euro.
Ik ben ook beginnend maar waar dient zelfklevende plakkers voor ?

Em powerlink - is voor sram kettingen ? want de fietsenmaker zei dat je bij shimano anders gewoon een link kan verwijderen.

En Seamseal is voor het dichten van naden voor je tent ofzo ?

Dan ontbreekt enkel ducktape nog :lol:
cotweetje schreef:Ik ben ook beginnend maar waar dient zelfklevende plakkers voor ?

Em powerlink - is voor sram kettingen ? want de fietsenmaker zei dat je bij shimano anders gewoon een link kan verwijderen.

En Seamseal is voor het dichten van naden voor je tent ofzo ?

Dan ontbreekt enkel ducktape nog :lol:
Zelfklevende plakkers heb je voor binnen- en buitenbanden. Het scheelt solutie meenemen en je bent sneller weer onderweg. Zie je vnl in het racefietswereldje.

Een Powerlink 9 en 10 speed kun je gewoon op Shimanokettingen gebruiken. Natuurlijk kun je een schakel verwijderen, maar... als je ketting breekt moet je dat toch wel doen. Een shimanoketting moet je vaak met een breekpennetje weer in elkaar ponsen, terwijl je met een powerlink dat handmatig kunt doen zonder extra pennetje. Daarna is je ketting ook makkelijk uit elkaar te halen voor bijvoorbeeld onderhoud.

En ductape? Ook dat kan handig zijn, en als je het om een oude creditcard oid wikkelt neemt het niet eens veel ruimte in.
Ik neem meestal heel weinig mee. Twee reservebinnenbanden, plastic bandafnemers, plakkers en solutie, een multitoolje, het speciale veiligheidssleuteltje voor de assen van mijn naven en een 8/10 mm steeksleuteltje. Verder een Rohloff kabelsetje voor de interne schakelbox. Pomp: een Zefal HPX. Zakmes ook, natuurlijk. Het multitooltje (Cane Creek) ziet er wel gelikt uit, maar is niet geweldig. Ik ga nog eens kijken of ik met losse delen niet beter en net zo licht uit kan zijn. Tot slot een klein flesje kettingolie.
Wim
Pman schreef:In plaats van die zelfklevers liever een biba of echte plakkers met lijm. Die zelfklevers; ook die van Parktool; hebben op de band ook een houdbaarheidsdatum, en die komt net als bij versproducten sneller dichterbij als het warm weer is.
De zelfklevende plakkers van Parktool heb ik een aantal malen uitgeprobeerd en zijn wat mij betreft echt waardeloos, zelfs zodanig slecht dat het restant in de prullenbak is beland. Neem voor het plakken van de binnenband gewoon wat TipTop plakkers en solutie, en je hebt een beresterke combinatie. Alleen jammer dat de solutie na opening beperkt houdbaar is, je gaat bijna hopen op een paar extra lekke banden :? , maar die krijg ik praktisch niet. :lol:
Wim schreef:Twee reservebinnenbanden, plastic bandafnemers, plakkers en solutie,
Geen schuurpapiertje Wim? Dat zou er weleens verband mee kunnen houden dat je (elders) schrijft dat plakkers soms los willen laten.

Groetjes,

Carl
Ik zou géén pomp met manometer nemen maar óf een (digitale) schwalbe drukmeter kopen (35gr) óf het gewoon zonder doen. De manometer op de Topeak Turbo Morph is onnauwkeurig en het ding is zwaar.

Ik zou adviseren om een kleine pomp te kopen zónder manometer maar mét slangetje (voorkomt schade aan de binnenband bij het ventiel) zoals de topeak road/mini morph of lezyne micro floor drive. Wil je echt weten hoeveel druk er in de banden zit koop er dan een schwalbe drukmetertje bij.

Reparatieset:
- Topeak hummer II (inbussen, kettingpons, bandenlichters)
- Spokey spaaksleutel
- Bandenplaksetje (solutie, plakkers)
- 1 losse binnenband
- Extra ketting(sluit)schakel(s)

Zie overigens ook mijn paklijst (lichtgewicht) onder ‘Reparatie en Onderdelen’ (m.u.v. de pomp op die lijst want die is waardeloos).