Additionally, paste this code immediately after the opening tag: usb naaf dynamo lader voor niet duur qua financieel geld ;) - Forum Wereldfietser

usb naaf dynamo lader voor niet duur qua financieel geld ;)

Ik zag deze bij Conrad.
Zag er niet duur en goed uit.
Wellicht handig voor de knutselaar :)
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/8602 ... 50-50_left
Deze heb ik op mijn Santos met Son-dynamo. Dit jaar mee naar santiago gefietst. Na ruim een dag fietsen waren 2 Aa-accu's weer opgeladen met een Varta professional lader ( ook bij Conrad)
fbosman schreef:Deze heb ik op mijn Santos met Son-dynamo. Dit jaar mee naar santiago gefietst. Na ruim een dag fietsen waren 2 Aa-accu's weer opgeladen met een Varta professional lader ( ook bij Conrad)
Heb je ook een model nummer van deze Varta lader?

Ronald van der Perk
Ik gebruik deze dynamo lader ook zeker waar voor je geld, als op lader gebruik ik http://www.conrad.nl/ce/nl/product/2000 ... Pixo-C-USB kan je aa en aaa opladen en ook je accu van je camera ideaal. Ik heb er wel een buffer accu tussen en alles werkt perfect.

Jerry
Ook ik heb deze Kemo-lader gebruikt. Belangrijk nadeel was dat hij onder de ca 10km/h en boven de 30km/h niet oplaadt, bij fietsen in heuvelachtig gebied is dat een behoorlijk nadeel. Bovendien is de lader niet erg robuust uitgevoerd, de behuizing is niet slagvast en na verloop van tijd is de mini-USB-stekker afgebroken: Einde lader.
Ik ben niet echt een kenner, maar ik vraag me wel af of er een apparaat bestaat wat onder de 10 km/u laadt. Dan wordt er immers maar weinig vermogen opgewekt. Zelf heb ik de indruk dat er boven de 30 km/u wel wordt opgeladen, het wordt alleen (gelukkig!) begrenst tot 5v/1A.
Het usb-stekkertje is idd zwak. Ik heb hier een verloopstukje opgezet en dit weer vastgezet aan een kabel. Geen problemen mee gehad.
Ronald van der Perk schreef:
fbosman schreef:Deze heb ik op mijn Santos met Son-dynamo. Dit jaar mee naar santiago gefietst. Na ruim een dag fietsen waren 2 Aa-accu's weer opgeladen met een Varta professional lader ( ook bij Conrad)
Heb je ook een model nummer van deze Varta lader?

Ronald van der Perk
dit is hem:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/2001 ... Detail=005
En dit is dus de voedingsspanning: 110 - 240 V / 50 - 60 Hz, 5 V= via USB

Succes met laden met de naafdynamo als spanningsbron. :cry:

Piet.
Beschrijving
Naast de mogelijkheid van een gewone oplader biedt de Varta digitale USB-lader een USB-In- en USB-Out-functie.
USB-In: gebruik uw PC/laptop als energiebron en laad de accu´s in de Varta lader via USB.
USB-Out: u heeft uw noodvoedingsspanning altijd bij de hand voor apparaten die u via USB kunt opladen, ook als er geen stekkerdoos beschikbaar is.

Als je met een fietswiel stroom wil maken dan heb je niets aan dat ding. :wink:
@Multiwgb:

Weet je dat zeker? Ik zie hier toch echt twee batterijen die worden opgeladen:
Afbeelding
En het fietswiel.
arnob schreef:@Multiwgb:

Weet je dat zeker? Ik zie hier toch echt twee batterijen die worden opgeladen:
Afbeelding
Aan de andere zijden van die snoeren zit een naafdynamo die wisselspanning levert. :o

Het onderwerp is: Een lader geschikt voor een naaf-dynamo!

Piet.
Het ging hier even over die Varta-lader dacht ik. Die ZZing wordt opgeladen via mijn naafdynamo en doorgelust naar de Varta.
Tja, even doordenken en het draadje goed volgen doet wonderen...
Ik heb de Kemo Fiets laadregelaar op mijn naafdynamo zitten en via de usb-aansluiting die daar op zit kan ik via de varta-batterijlader (met usb-ingang!) prima AA-batterijen opladen.