Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in het Altajgebergte (Rusland) - Forum Wereldfietser

Fietsen in het Altajgebergte (Rusland)

Nee, dit verhaal is niet van mezelf :)
Ivo Miesen, een kennis van mij, is net terug uit Rusland, waar hij niet bepaald voor de eerste keer heeft gefietst. Ik wil jullie de links met zijn verhaal en foto's, met toestemming, niet onhouden.
Altay is een Russische deelrepubliek die tegen de noordwestkant van Mongolië en tegen Kazachstan aanligt. Het gebergte heeft toppen tot 4506 meter.
Ivo heeft het verhaal gepubliceerd in de nl.fiets. Je kunt het lezen via deze zoeklink in Google, daar vindt je ook zijn emailadres.
Foto's vind je op de "photobucket" van Ivo. De foto's zijn wat vaal en en grauw van kleur; ik moet Ivo toch nog eens uitleggen hoe zijn diascanner werkt, hij heeft dezelfde scanner als ik heb :roll:

Een paar foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vale foto's? Ik vindt die oostblok-ansichtkaart-kleurendruk tinten juist zo authentiek !
/Marten

m-gineering schreef:Vale foto's? Ik vindt die oostblok-ansichtkaart-kleurendruk tinten juist zo authentiek !
Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het een soort misplaatste romantiek. Het geeft de suggestie dat de afgebeelde situatie er een is van vervlogen tijden, terwijl de foto's nog geen maand geleden gemaakt zijn. Met een Praktica, dat wel; misschien zijn de kleuren daardoor zo :wink:
Leon

De vaalheid van je foto's wordt waarschijnlijk veroorzaakt door je scanner.

Maar uh, het ziet er wel mooi uit daar.

Was het maar weer zomer, had ik maar weer vakantie . . .