Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gamrin Etrex 20/30 of toch een andere? - Forum Wereldfietser

Gamrin Etrex 20/30 of toch een andere?

Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een GPS voor op de fiets. Ik heb een grote voorraad gratis kaarten op mijn laptop welke ik nu gebruik voor het uitstippelen van mijn routes.
Graag zou ik deze op een GPS laden en dan uitstippelen met de GPS zodat ik niet meer op straatnamen enz hoef te letten maar gewoon zie op de GPS waar ik af moet slaan.
Het zou dus als volgt moeten werken:

- Lennart kijkt op de papieren kaartwaar hij langs wil
- Lennart zet de route uit route op de laptop
- Laad deze in in de GPS
- Op de fiets ermee
- Start route en dan dus stipjes/ pijltje op de aangegeven route.

Daarnaast zou het fijn zijn als hij op AA's draait en kaart weergave heeft. Dan kan ik kijken waar een alternatieve route loopt mocht iets afgezet zijn enz.

Zou dan een Etrex 20 of 30 een goede optie zijn? Enige verschil is dhet kompas en hoogtemeter. Vind ik beide niet heel erg nodig. Heb deze wel analoog.
Een eTrex 20 voldoet prima.

"Gratis kaarten" Dat dienen wel Garmin gratis kaarten te zijn, anders word het lastig
Hallo, ik wilde ook de Etrex 20 kopen, maar zag hier: http://www.prijsvergelijk.nl/navigatie/ ... ex-20.html dat deze niet geschikt is voor Fiets/Scooter. Dit is toch wel het geval?

En weet iemand of deze waterbestendig is? Dit staat er ook niet bij namelijk.
sophiam schreef:Hallo, ik wilde ook de Etrex 20 kopen, maar zag hier: http://www.prijsvergelijk.nl/navigatie/ ... ex-20.html dat deze niet geschikt is voor Fiets/Scooter. Dit is toch wel het geval?

En weet iemand of deze waterbestendig is? Dit staat er ook niet bij namelijk.
Waar lees je dat?

Toestel is wel degelijk geschikt, maar er zijn geschiktere toestellen, zoals de duurdere modellen, met grotere schermen en betere bedienbaarheid.

Scooter klopt wel, maar dat ligt niet aan het toestel, maar omdat er geen scooterkaart bestaat, dan kun je ook de conclusie trekken dat geen enkele gps geschikt is om op de scooter te gebruiken :)

Nou en of de etrex20 water dicht is.

Hier staan de echte spec's: https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=87771
GPS Expert schreef:Een eTrex 20 voldoet prima.

"Gratis kaarten" Dat dienen wel Garmin gratis kaarten te zijn, anders word het lastig

Op mijn "oude " garmin etrex vista HCX gaan prima OSM kaarten, dit gaat makkelijk.
Is dat met de Etrex 20 of 30 anders geworden ?
OSM gaan prima, ook op de nieuwe Etrexen.
Geen enkel probleem gehad met weerbestendigheid op mijn Etrex 30, ondanks een paar giga regenbuien afgelopen zomer.

Ik vermoed dat ""gps expert" zich over de kaarten niet gelukkig uitdrukt, want wat er lijkt te staan klopt zeker niet.

Gr. Marc
Over de scooter kaart?

Ahh, nee, de "gratis" Garmin kaart :)

Wat ik niet bedoel is een gratis kaart van Garmin.
Wat ik wel bedoel is een gratis kaart geschikt voor Garmin toestellen.

En gratis bestaat niet, het zijn vrijwilligerskaarten, die donaties nodig hebben om de infrastructuur en computers draaiende te houden.... (dat kost echt geld ;) ) zodat wij die kaart kunnen downloaden en gebruiken.
Ik heb besloten een 20 te kopen. Binnenkort een ophalen dus
Zelf heb ik een etrex 30 welke ik kocht na mijn map60csc omdat
de etrex compacter is.Perfect waterdicht ook nog na 4 dagen
gietende regen richting compostela. Voor/nadelen:
Map 60/62
te groot
heel makkelijk te bedienen
heel handig in gebruik
etrex 20/30
compact
goed afleesbaar / beter dan bv dakota
joystick is minder handig dan druktoetsen op map 60/62