Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mavic A319 - Forum Wereldfietser

Mavic A319

Is deze velg wel geschikt voor vakantiefiets ben zelf 90kg en reis met lichte bagage :?
thomas1 schreef:Is deze velg wel geschikt voor vakantiefiets ben zelf 90kg en reis met lichte bagage :?
Er staat Mavic op, dus niet ;)

Het is wel de zwaarste dus minst ongelukkige keuze in het Mavic gamma (lichter=dunnere remflanken)
In het algemeen kun je je geld beter aan de velg ipv aan gele autotjes in de Tour de France uitgeven
m-gineering schreef:
thomas1 schreef:Is deze velg wel geschikt voor vakantiefiets ben zelf 90kg en reis met lichte bagage :?
Er staat Mavic op, dus niet ;)

Het is wel de zwaarste dus minst ongelukkige keuze in het Mavic gamma (lichter=dunnere remflanken)
In het algemeen kun je je geld beter aan de velg ipv aan gele autotjes in de Tour de France uitgeven
Mavic aversie? Vertel eens iets meer?
Ik heb prima ervaringen met een Mavic velg.
Marten heeft geen Mavic aversie. denk ik
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar "vroeger" was de reaktie op een gescheurde velg: "Zeker Mavic?"
Zitten dacht dicht mavic A319 velgen op m'n 2010 Stevens randoneur, en die torsen al 4 tochtjes mijn 120 kilo...geen superslappe velg dacht ik daarom.
gios schreef:Marten heeft geen Mavic aversie. denk ik
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar "vroeger" was de reaktie op een gescheurde velg: "Zeker Mavic?"
De tijden van de MA2 en de 500 naven liggen al ver achter ons. Het huidige Mavic is vooral sportgeorienteerd, het mag dus stuk als het maar licht en flitsend is. De MTB velgen zijn vooral MTB velgen, als een vakantiefietser zijn dikke achterband hard oppomt hoeft de velg dat niet leuk te vinden.
Garantie is bij Mavic wel simpel, doen ze niet aan.

Voor vakantiefietsen koop je mi voor minder wel wat beters
Ik wil toch melden dat zowel de Mavic T221 als de T519 bij mij al een aardige tijd standhouden.
Leon
Het is mogelijk dat een Mavic velg heel blijft, de vraag is alleen of je de velg ook genoeg vertrouwt om ermee op vakantie te te gaan. Stel hij gaat wel kapot dan is naar mijn idee je vakantie minder leuk. Waarom heeft trouwens nog nooit iemand deze link geplaatst?

http://www.wieleke.be/pages/shop/artike ... o-28h.html

Een setje SP19 velgen voor 16,22! Als iedereen die een vraag stelt op dit forum over velgen nou deze link toegestuurd krijgt hoeven we daar tenminste nooit meer over te discussiëren.
m-gineering schreef:Garantie is bij Mavic wel simpel, doen ze niet aan.
Bij een garantieclaim heb je ook niks met Mavic te maken, maar met de winkel waar je de velg gekocht hebt. De winkel zoekt het maar uit met Mavic...
Henrie schreef:
Bij een garantieclaim heb je ook niks met Mavic te maken, maar met de winkel waar je de velg gekocht hebt. De winkel zoekt het maar uit met Mavic...
Formeel correct, maar de praktijk leert dat de meeste winkels een stuk ruimhartiger zijn als ze het leed met iemand kunnen delen.
Henrie schreef:
Claimen van onderdelen, die ook sterk aan slijtage onderhevig zijn, kan altijd. Of de detaillist de velg deels zal vergoeden blijft een vraag. Er spelen vele factoren mee, waardoor een velg vroegtijdig schroot wordt. Ik geef je weinig kans.
PietV schreef:
Henrie schreef:
Claimen van onderdelen, die ook sterk aan slijtage onderhevig zijn, kan altijd. Of de detaillist de velg deels zal vergoeden blijft een vraag. Er spelen vele factoren mee, waardoor een velg vroegtijdig schroot wordt. Ik geef je weinig kans.
Of je schade aan een velg kan claimen of dat het 'gewone' slijtage is, is weer een ander verhaal. Het ging hier over het feit(?) dat Mavic uberhaupt geen garantie geeft, ook niet als het wel terecht zou zijn dat wel te doen. Dat is (inderdaad formeel gezien) het probleem van de winkelier, niet van de eigenaar, want de eigenaar heeft een koopovereenkomst met de winkelier, niet met Mavic...
Het ligt toch meestal iets ingewikkelder. Op onze Koga fietsen zitten Mavic velgen en Shimano remmen. Zolang wij die fietsen hebben is het een ergernis over het metaal geluid tijdens het remmen. De velg krijgt het behoorlijk te verduren. In de remblokken zie je aluminium schaafsel van de velg zitten. De fietsenmaker kon ons geen oplossing geven. Ook niet mat andere remblokken, hij durfde niet te garanderen dat dit probleem zou zijn opgelost.
Lijkt mij vanzelfsprekend dat de velg vroeg of laat versleten is. Wie levert niet de gewenste kwaliteit. Wie laat er steken vallen.
Op mijn titanium fiets voor het vakantiewerk. Mavic velgen en Campagnolo remblokken. Dat remt niet te geloven.
De problemen met Mavic zijn vooral geweest dat ze scheurden. Dat had niets te maken met normale slijtage. Als je metaalresten in je remblokken hebt zou ik toch eens Koolstop Salmon remblokken monteren. Die remmen beter (vooral in de regen) en zijn wat vriendelijker voor je velgen.
Wim
Vaak is de velg de zwakste schakel in het wiel en niet de spaken. Op een beladen vakantie fiets, die kan worden ingezet op diverse terreinen, behoren voldoende stijve en sterke velgen te zitten. Zeker met hydraulische remmen.
Als een wiel goed is gespaakt en de spaken komen los door scheuren in velg, dan kun je vraagtekens plaatsen over de kwaliteit en geschiktheid van die velg. Als je ongeschikte velgen koopt en je wielen zelf spaakt, zal een garantie claim weinig zin hebben.
Multigwb andere remblokken. Ik had precies het zelfde bij mij vorige velgen en syond iedere keer de alu resten uit de blokken te pulken. Zachtere remblokken en probleem was weg!

Mijn cpx33 mavic met hs33 remmen perfect! Ik rij elk dag met 130kilo lading gaat prima :evil:
Ik heb ook Kool Stop (zwart) en Mavic. Voor 35.000 km, achter 25.000. Derde setje remblokken. De zwarte versies remmen in harde regen niet erg abrubt. Je kunt dat ook als voordeel zien.
Dat je met sommige shimanoblokjes krullen uit de velg trekt heb ik meerdere malen meegemaakt voordat ik over ging op Kool Stop.
Leon
Omdat de fietsenmaker mij niet kon garanderen dat met andere remblokken het probleem zou zijn opgelost ben ik niet gaan expirimenteren. Blokken van een behoorlijk merk zijn ook niet gratis.
Op een gegeven moment zie ik bij Echt Hema remblokken hangen voor die prijs kon ik geen buil vallen. Opgelost. Geen gekras meer. In de regen zal op deze fietsen niet zo vaak meer voorkomen. Wie heeft een steekje laten vallen Koga of Mavic of de fietsenmaker. :lol:
multiwgb schreef:Wie heeft een steekje laten vallen Koga of Mavic of de fietsenmaker. :lol:
Koga, de fietsmaker en de organisaties in Nederland die al decennia niet aan de alarmbel trekken als de bevolking alsmaar prullen wordt aangesmeerd. Niet Mavic.
Leon
Ja achteraf denk je ook waarom laat je ziets zo lang slepen of is het in dit geval schuren. :wink: Voor € 3,95 per wiel was mijn ergernis opgelost. Bij aankoop van de fiets klaag je erover en dan wordt er geen aandacht aan je besteed en de schouders opgehaald. Nu je weet dat je ergernis geen probleem hoeft te zijn. Koga en de fietsenmaker hebben lekker de knip dicht kunnen houden.