Additionally, paste this code immediately after the opening tag: klamboe, 1 of 2 persoons? - Forum Wereldfietser

klamboe, 1 of 2 persoons?

Wij gaan in december/januari een fietsreis maken van Ho Chi Minh naar Bangkok. We nemen geen tent mee, maar we willen overnachten in alles wat we toevallig tegen komen. We nemen een geimpregneerde klamboe mee. Maar wat is verstandig, 1 tweepersoons of 2 eenpersoons klamboe?
Geen idee of jullie (2 neem ik aan) erg knus liggen, hoe breed die klamboes zijn en wat ze wegen, maar het is niet de bedoeling van een klamboe dat je er met het lichaam tegenaan ligt, dan helpt het op die plek niet.
Leon
Als je van plan ben om elkaar een nachtzoen te geven, neem je een tweepersoons. De box-variant vind ik het makkelijkst. Gek genoeg is een 1-punts soms heel moeilijk op te hangen en je ligt veel sneller tegen het net aan. Wel een klosje nylon-draad meenemen. Dan kun je vanaf de scharnier van de deur, via het raam, het obligate schilderijtje en de spiegel een web bouwen. Een fiets aan het voeteneinde is ook een goed bevestigingspunt.

Sjirk
Wij hebben een twee-persoons.

We hebben er nog over nagedacht of we er een één-persoons BIJ zouden moeten hebben voor
het geval we een kamer zouden moeten nemen met twee losse bedden.

maar eerlijk gezegd: dan kijken we wel verder, of we schuiven de bedden tegen elkaar of we doen heel gezellig.
en ja, extra touw, wat punaises meenemen zodat je zelf wat kunt fabrieken indien nodig.

Jurjan
Zoals Sjirk al zei, een vierpunts in ieder geval. Zodat je er niet tegenaan ligt.
Mijn mening: lekker thuislaten... op die route kom je dusdanig veel hotels tegen (mits jullie niet te ver van de bewoonde wereld afgaan) dat n klamboe echt niet nodig is. Of je moet echt onder die overkappingen willen slapen naast de weg maar dat zou ik niet aanraden.. maar wanneer een klamboe mee een goed gevoel geeft dan zou ik een 2 persoons meenemen indien beide geen hekel aan elkaar hebben.

In ieder geval heel veel plezier gewenst!
Mijn mening: lekker thuislaten... op die route kom je dusdanig veel hotels tegen (mits jullie niet te ver van de bewoonde wereld afgaan)
Jij overnacht alleen in 5 sterren hotels neem ik aan? :D
Zeker meenemen een klamboe!

Peter.