Additionally, paste this code immediately after the opening tag: LF1-LF10 Waddenzeeroute - Forum Wereldfietser

LF1-LF10 Waddenzeeroute

Hello

Ik zou graag begin november er nog eens op uit trekken met de fiets voor een dikke week. Ik dacht eraan vanuit Sluis de LF1 aan te vatten en zo door te treken via de LF10 naar Groningen.
Hebben jullie ervaringe met het fietsen in deze periode (1-15 november) maw, moet ik veel regenkledij meepakken of eerder warme kledij aan? Ik heb ook geen mountainbike, is de route volledig verhard? ZIjn er voldoende overnachtingsmogelijkheden langs de route (JHB, goedkope hostels)?

Met dank!! Isabelle
De routes voldoen aan Nederlandse maatstaven, dus te doen op een gewone trekkingfiets. Begin november kun je van alles verwachten: regen, vorst, maar ook nog redelijk weer. Accommodatie kun je altijd wel vinden.
Kijk eens bij reisboekhandel Atlas en Zanzibar in Gent of ze de routeboekjes hebben en blader er eens in of je de informatie die je wenst er in kunt vinden.
In Friesland en Groningen loopt een heel stuk langs de dijk. Op diezelfde dijk grazen schapen en daardoor is de weg nogal vies. Wij kregen daardoor derailleurproblemen (toen hadden we nog geen Rohloff).
Je moet rekenen dat campings dan vaak dicht zijn. Een alternatief kan zijn om via Vrienden op de Fiets te gaan. Mocht je in Baflo komen, dan mag je het tentje altijd in mijn tuin opzetten :-)

Om in de sfeer te komen zou je hier het stukje kunnen lezen en de foto's kunnen kijken die ik toen geschreven en gemaakt heb.

Wij hebben hem toen in de herfstvakantie gedaan. Een sfeerplaatje:

Afbeelding