Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Even voorstellen: Lennart-Tampico - Forum Wereldfietser

Even voorstellen: Lennart-Tampico

Welkom allemaal,

Hierbij stel ik me even voor. Ik ben een beginnend wereldfietser maar zeker geen beginnend fietser.
Ik mountainbike al jaren om mijn trouwe 2005 Scott Tampico. Een fiets waar ik op het eerste
moment verliefd op werd. Ik ben niet het type mountainbiker dat altijd met een zo'n hoogst mogelijke snelheid door het bos wil knallen. Ik wil liever de meest zware omstandigheden verslaan en daarnaast mijn fiets heel houden. Op de verharde weg ga ik wel goed los. Ik rij dan op de ATB zo'n 35 gemiddeld (als ik weer terug in vorm ben na een knieblessure). Meestal rondjes van zo'n 70km. Dagelijks rij ik op een oude stadshybride richting het station. De fiets ziet er qua uiterlijk verschrikkelijk uit maar het werkt allemaal perfect. Een prima diefstalpreventie dus.

De trouwe Tampico gaat echter niet gebruikt worden voor mijn eerste fietsvakantie.
Daar zoek ik een stalen ATB voor die ik om kan bouwen. De plaatselijke fietsenzaak waar ik goede contacten mee heb is daar rustig naar aan het zoeken. De reis zal richting Noorwegen en Zweden gaan. Momenteel ben ik bezig mijn uitrusting bij elkaar te zoeken en binnenkort dus met de ombouw van een fiets. Ik heb gekozen voor een zoektocht naar een ATB omdat ik graag veel grind en onverhard meepak tijdens de trip. Daarnaast past een ATB het beste bij mijn zithouding en krachtafgifte. Met fietsen ben ik een te vergelijken met een dieseltje. Geen flitsende sprintprestaties maar wel zeer sterk over lange afstand.
Ik heb me hier aangemeld om informatie te kunnen vragen en ervaringen te delen.

Groeten,

Lennart
Welkom Lennart,

Leuk dat je je even voorstelt. Ik hoop dat je hier een hoop informatie op kunt doen. En ik hoop ook dat we een hoop van jou mogen leren.
Welkom. Hier vast wat leesvoer, ook al lijk je erg op de goede weg: http://www.leonpoels.nl/fietsen/deeerst ... kantie.pdf
Wim
Dat belooft wat, 35 gemiddeld op de MTB... daar moeten de meesten van ons (waaronder ik) op de racer al moeite voor doen.

Maarre, ik ga ook "vakantiefietsen". En dat doe ik zónder een beoogde gemiddelde snelheid. De teller die erop komt is puur bedoeld om de afstanden af te lezen:).

Veel plezier hier, is een leuk forum!
Bedankt voor het leuke onthaal. Heb veel zin in de trip dus ben al druk bezig van alles voor te bereiden.