Het lijkt bijna een onmogelijkheid: lekkere oploskoffie. Zelf drink ik daarom ook altijd echte koffie, maar oploskofie is wel handig, bijvoorbeeld onderweg als je warm water in een thermosfles hebt. Op Backpackinglight las ik een tijdje terug dat Starbucks nu met lekkere oploskoffie was gekomen. Dus heb ik een paar weken terug in de VS een doosje gekocht om het uit te proberen. Ik had het enkele dagen eerder ook al gezien, maar was toen nog teruggedeinsd voor de idiote prijs van iets van 1 dollar per zakje voor 1 kop
Toch kreeg de nieuwsgierigheid de overhand, en gelukkig maar: dit is inderdaad veel lekkerder dan wat we hier normaal kunnen kopen. Het is geen echte koffie, maar het komt er wel heel dicht bij in de buurt. Geen idee of dit ook in Europa te koop is - en voor hoeveel.
Zelf heb ik bij wat koudere tochten vaak warm water bij me, een paar zakjes thee, en enkele zakjes om chocolademelk van te maken zonder dat ik melk hoef toe te voegen. Een paar van deze zakjes koffie kunnen daar ook nog wel bij. Maar voor 's avonds en 's ochtends blijft het toch maar bij de echte koffie, want lekker kan ook goedkoop zijn.
Wim

Zelf heb ik bij wat koudere tochten vaak warm water bij me, een paar zakjes thee, en enkele zakjes om chocolademelk van te maken zonder dat ik melk hoef toe te voegen. Een paar van deze zakjes koffie kunnen daar ook nog wel bij. Maar voor 's avonds en 's ochtends blijft het toch maar bij de echte koffie, want lekker kan ook goedkoop zijn.
Wim