Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Grensovergang Laos naar China - Forum Wereldfietser

Grensovergang Laos naar China

Tijdens mijn Laos-tocht wil in ook naar China en weer terug naar Laos.
Heeft iemand recent de grensovergang Botèn - Mo Han gedaan?

Hoe is de weg van Oudomxai naar Botèn? Berichten van alweer een paar jaar geleden melden in het eerste deel slechte stukken. Na 12 km begint een lange, maar niet echt steile klim, aldus die berichten.
Klopt het dat er op bijna 70 km vanaf Oudomxai een hotel of guesthouse is in Na Mor?
In Mo Han de eerste Chinese plaats over de grens zijn zes hotels. Heeft iemand een naam?
Mo Han heeft een gedaanteverwisseling ondergaan van hoop stoffige rotzooi naar een kleurrijk stadje.
Kent iemand weg G213 van Mo Han naar Mengla? Hoe is het fietsen op die weg?
Kent iemand de naam van een hotel in Mengla?
Ik vraag naar namen van hotels, omdat je die volgens nieuwe richtlijnen moet geven bij de aanvraag van een visum.
Wie heeft ervaring bij het recent aanvragen van een visa voor China? Kan ik dit beter in Nederland doen of in het Chinese consulaat in Chiang Mai?

Kan ik via de grenspost Na M Han - Botén weer zonder probleem terug Laos in? Ik weet vanuit het verleden dat je via sommige grensposten Laos wel uit kon, maar niet meer terug binnen kon.
Verdere tips zijn ook welkom
Bert,

Volgen mijn laatste informatie (dit voorjaar uitgezocht) kan je via Boten terug naar Laos. Let op sommige grensovergangen kosten wat extra dollars.

Groet,
Paul