Beste iedereen,
Graag zou ik jullie advies willen over het volgende.
In 2007, vijf jaar geleden, kocht ik voor 350 euro wat mijn mijn eerste kwaliteitstent zou gaan worden. (Ik laat de naam van de producent in het midden omdat ik eerst nog in contact wil treden met het bedrijf, voordat ik met modder ga gooien. Ik wil alleen kwijt dat het een bedrijf in Engeland is). Daarvoor had ik alleen tentjes gehad van Perry Sport (met alle respect) en deze tent (een semi-geodetische tunneltent) was duidelijk van een veel betere kwaliteit en afwerking. Ik was er erg content mee: hij is ruim en super-stormvast. Maar in het eerste jaar bleek ook al dat de tent lekt als het regent. In de loop der jaren heb ik zowel de naden aan de binnen als aan de buitenkant met sealseamer afgedicht maar met weinig succes: de problemen met lekkage bleven altijd aanhouden. Deze zomer had ik zelfs na een klein buitje van een half uur al water in de tent.
Deze zomer ging op de tweede dag van de vakantie ook de rits van de 'luifel' in de buitentent kapot waardoor de tent helemaal niet meer waterdicht is (voor zover die dat al was). Nu weet ik dat het vervangen van een rits door een professioneel atelier een eenvoudige reparatie is. Maar inmiddels heb ik het dusdanig gehad met deze tent dat ik er verder geen geld meer in wil steken. Ik vind waterdichtheid toch wel een eerste vereiste voor een tent. De lol van het kamperen gaat er namelijk snel vanaf als je je iedere nacht zorgen moet gaan maken over zelfs kleine buitjes....Het resultaat is nu dus dat mijn tent, vijf jaar na aanschaf, in feite total loss is.
Ik wil hierover contact opnemen met de fabrikant omdat ik toch wel erg teleurgesteld ben in de kwaliteit (niet over de stormvastheid overigens; daarin is ie geweldig). Maar ik vind dat een kwaliteitstent wel wat langer mee mag gaan dan een Perry Sport-tentje. Maar eigenlijk weet ik niet goed wat ik precies kan verlangen van de producent. Is mijn teleurstelling terecht? Kan ik op een of andere manier service of een tegemoetkoming vragen? Wat is een redelijk verzoek van mijn kant gegeven dat de tent 5 jaar lang is gebruikt (waardoor de garantie verlopen is) maar nooit echt heeft voldaan kwa waterdichtheid? Ik zou b.v. kunnen vragen of ik een nieuwe buitentent kan kopen (hoewel ik het dus eigenlijk wel helemaal gehad heb gehad). Ik vermoed overigens dat de fabrikant gewoon met een verhaaltje komt over seamsealer voor dit soort situaties. Maar alleen maar kankeren helpt mij ook niet veel verder. Kortom, wat is een correcte reactie van mijn kant die ook recht doet aan mijn teleurstelling?
Bedankt voor reacties.
Peter
Graag zou ik jullie advies willen over het volgende.
In 2007, vijf jaar geleden, kocht ik voor 350 euro wat mijn mijn eerste kwaliteitstent zou gaan worden. (Ik laat de naam van de producent in het midden omdat ik eerst nog in contact wil treden met het bedrijf, voordat ik met modder ga gooien. Ik wil alleen kwijt dat het een bedrijf in Engeland is). Daarvoor had ik alleen tentjes gehad van Perry Sport (met alle respect) en deze tent (een semi-geodetische tunneltent) was duidelijk van een veel betere kwaliteit en afwerking. Ik was er erg content mee: hij is ruim en super-stormvast. Maar in het eerste jaar bleek ook al dat de tent lekt als het regent. In de loop der jaren heb ik zowel de naden aan de binnen als aan de buitenkant met sealseamer afgedicht maar met weinig succes: de problemen met lekkage bleven altijd aanhouden. Deze zomer had ik zelfs na een klein buitje van een half uur al water in de tent.
Deze zomer ging op de tweede dag van de vakantie ook de rits van de 'luifel' in de buitentent kapot waardoor de tent helemaal niet meer waterdicht is (voor zover die dat al was). Nu weet ik dat het vervangen van een rits door een professioneel atelier een eenvoudige reparatie is. Maar inmiddels heb ik het dusdanig gehad met deze tent dat ik er verder geen geld meer in wil steken. Ik vind waterdichtheid toch wel een eerste vereiste voor een tent. De lol van het kamperen gaat er namelijk snel vanaf als je je iedere nacht zorgen moet gaan maken over zelfs kleine buitjes....Het resultaat is nu dus dat mijn tent, vijf jaar na aanschaf, in feite total loss is.
Ik wil hierover contact opnemen met de fabrikant omdat ik toch wel erg teleurgesteld ben in de kwaliteit (niet over de stormvastheid overigens; daarin is ie geweldig). Maar ik vind dat een kwaliteitstent wel wat langer mee mag gaan dan een Perry Sport-tentje. Maar eigenlijk weet ik niet goed wat ik precies kan verlangen van de producent. Is mijn teleurstelling terecht? Kan ik op een of andere manier service of een tegemoetkoming vragen? Wat is een redelijk verzoek van mijn kant gegeven dat de tent 5 jaar lang is gebruikt (waardoor de garantie verlopen is) maar nooit echt heeft voldaan kwa waterdichtheid? Ik zou b.v. kunnen vragen of ik een nieuwe buitentent kan kopen (hoewel ik het dus eigenlijk wel helemaal gehad heb gehad). Ik vermoed overigens dat de fabrikant gewoon met een verhaaltje komt over seamsealer voor dit soort situaties. Maar alleen maar kankeren helpt mij ook niet veel verder. Kortom, wat is een correcte reactie van mijn kant die ook recht doet aan mijn teleurstelling?
Bedankt voor reacties.
Peter