Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voorbereiding voor een ongetrainde fietser - Forum Wereldfietser

Voorbereiding voor een ongetrainde fietser

Hoi hoi,

Na jaren dromen ligt eindelijk mijn droom binnen bereik (hoop ik) fietsend naar de Noordkaap. Probleem is echter ik heb geen ervaring als wereldfietser. Ik wil deze trip graag in 2014 doen.

Hoe pak ik dit aan?

Is er een goede fietsenzaak met ervaring voor het ombouwen van een bestaande fiets in de driehoek Zwolle - Amersfoort - Apeldoorn

Ervaring;Ex militair, kamperen, oriëntatie (kaart/kompas/gps), routes uitzetten, Scandinavië per auto.
Fiets; Batavus Shoshone (2001 in zeer goede staat / echter nog wel enigszins aanpassen).
Route; (ongeveer) via de Noordzeekust omhoog, oversteken, Trondheim, Zweden, Bodo, Vestralen, Kiruna, Finland, Noordkaap!
Uitrusting; Koken Peak1 (benzine), tent, ...volgt.........?

Alle info is welkom, alvast bedankt daarvoor.

Groet Wytse :D
2013 zou ook moeten kunnen, denk ik. :)
Vraag is vooral hoeveel tijd wil je er voor gebruiken.
Als je voor de eerste week een paar dagen extra uitrekt is je conditie vanzelf op een goed nivo als je de veerboot op gaat.

tip eerst dit forum uitspitten, er staat genoeg over je route, uitrusting en nog zo wat. Plaatje en beter omschrijving van je fiets is wel nodig als je wil dat dit forum er iets zinnig over wilt zeggen. FF Snel google-end kom ik allen electrofietsen tegen. dat lijkt me minder ideaal. :) zeker uit 2001.

Succes , we lezen graag hoe het gaat met de voorbereiding en de reis zelf.
Hoi hoi,

Hoe kan ik een foto toevoegen?

Groet Wytse
ergens op een foto site zetten (flickr, picasa oid) kinkje erbij klaar.
lijstje van onderdelen is ook fijn.
of het ook direct kan gene idee. zo vaak heb ik geen foto's :(
Wytse1968 schreef:Hoe kan ik een foto toevoegen?
Lees dit: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... f=6&t=8871
Leon
Dag Wytse,
Welkom hier. En mooi plan naar de Noordkaap te gaan fietsen.