Additionally, paste this code immediately after the opening tag: koga signature, of anders....... - Forum Wereldfietser

koga signature, of anders.......

Graag zou ik binnenkort een mooie nieuwe tourfiets willen kopen.
De 26 inch signature spreekt mij erg aan. mijn budget is zo'n 2000 euro.
maar dan kan er helaas geen Rohloff naaf op, en daarbij is het stalen frame van mijn Rondonneur altijd goed bevallen. Maar koga heeft geen 26 inch stalen frame.....

Zijn er andere Merken die wel dit hebben binnen mijn budget?
Waarom bouw je je randonneur niet om als hij goed bevalt, €2000 is wel wat krap voor een (goed/mooi afgemonteerde) rohloff-fiets.
Thorn Raven?
Wim
Wim schreef:Thorn Raven?
Wim
Frame ~€650, Rohloffwiel ~€1000, moet er nog wel wat rek in het budget zitten of het wordt wel een heel rare afmontage
Misschien een tweede hands fiets? Op dit forum komt regelmatig een fiets met Rohloffnaaf langs. Misschien dat het dan wel lukt om in je budget te blijven?
HMMMMM.. ik was er al bang voor dat binnen dit budget een rohloff naaf er niet in zit.
dan moet die maar afvallen denk ik.......

wat is dan een mooie vergelijkbare fiets voor de signature....
Je zou bv. een Surly LHT kunnen opbouwen, inclusief gespaakte Rohloff, voor minder dan 2000 euro... Maar dan heb je wel een dag nodig om alles in elkaar te zetten.
die surly's had ik ook al gezien, erg mooie fietsen.
Waar zou ik die kunnen kopen?

Het word iig geen Koga, dat weet ik nu wel zeker. Zojuist is tijdens een boodschapje in de stad mijn achterbrug van mijn randonneur dwars door midden gebroken. De fietsenmaker heeft contact opgenomen met koga, maar de fiets is 12 jaar oud en heeft geen garantie meer. Dus ik kan hem nu zo naar de schroot brengen.
Is je koga randonneur niet van staal dan? :D
Die is idd van staal, ik dacht dat dit het sterkst was. Maar nu begin ik ook te twijfelen of het überhaupt wel uitmaakt of ik staal of aluminium neem.
zzznick schreef:Die is idd van staal, ik dacht dat dit het sterkst was.
te weinig*) van het sterkste materiaal -> stuk
genoeg van zwak materiaal -> heel

*) that's why they pay the engineers the big bucks
:roll:
Ik doelde er eigenlijk op dat het misschien nog te repareren valt, het frame beviel toch goed?
jah het is vast wel te lassen, het is ook een lasnaad die geknapt is, maar als ik het opnieuw ga lassen gaat het waarschijnlijk enorm roesten.

iemand hier ervaring mee?
zzznick schreef:jah het is vast wel te lassen, het is ook een lasnaad die geknapt is, maar als ik het opnieuw ga lassen gaat het waarschijnlijk enorm roesten.

iemand hier ervaring mee?
foto?
a
Afbeelding

Dat is dus geen las maar een soldeerverbinding, en hij is niet gescheurd op de soldeerverbinding maar waar de pad uit de buis komt. De pad zit een eind in de buis gestoken.

De degelijke reparatie is om de pad te vervangen maar dan zit je ook aan complete demontage en opnieuw lakken vast. En dat zal wel net zoveel gaan kosten als de spullen overzetten op een nieuw frame (Thorn, Surly etc)
Als je zelf bezig gaat: alstu (Surly LHT 700C of 26"), anders zou ik het laten opbouwen maar dan is je budget van 2000 euro voor een rohloff-fiets echt te krap. Vergeet niet dat je ook gereedschap moet aanschaffen voor het zelf opbouwen, tenzij je een goede band hebt met een fietsenmaker ;-).
zzznick schreef:Afbeelding
Ik heb eens mijn 35000 km oude rijwielstalen Batavus door een jopie laten lassen, de bobbel afgeschuurd en met verf uit een busje gespoten en nog vrolijk 15000 soms zware km verder gefietst totdat alles aan de fiets brak was behalve de las.
Leon
Leon schreef:
zzznick schreef:Afbeelding
Ik heb eens mijn 35000 km oude rijwielstalen Batavus door een jopie laten lassen, de bobbel afgeschuurd en met verf uit een busje gespoten en nog vrolijk 15000 soms zware km verder gefietst totdat alles aan de fiets brak was behalve de las.
Leon
Zou ik op vakantie ook onmiddelijk laten doen, of om te periode te overbruggen dat je op je nieuwe fiets moet wachten (behalve dat verven ;) ), maar om er vervolgens weer opnieuw mee op pad te gaan....
ik heb deze week een aantal fietsen uitgeprobeerd, en toch blijft de Randonneur het fijnste fietsen.

op een 26 inch fiets heb ik echt het gevoel dat ik op een kinderfietsje zit, en daarbij vind ik het toch wel fijn om wat rechter op te zitten.

Zijn die surly LHT frames ook geschikt voor 28 inch......
zo ja, is dit frame te vergelijken met een Randonneur frame?