Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets stalling in Venetië - Forum Wereldfietser

Fiets stalling in Venetië

Hallo

Binnen 2 weken vertrek ik vanuit Brig met de fiets naar Venetie via de route van Benjaminse.
We benaderen Venetië via het eiland Lido. Ons hotel is gelegen op het eiland van Venetië zelf. Nu aangezien je niet met de fiets in venetië mag, moeten we deze ergens achterlaten. Is er een mogelijkheid om dit op Lido te doen (aangezien je daar wel mag fietsen).
Ik had al een mogelijkheid gevonden nabij het station Mestre, maar dit wijkt af van onze route.

Is er iemand die deze route ook al gevolgd heeft? Hoe heb je dit probleem dat opgelost?

Groeten

Iglo
Volgens mij staat er nergens dat je niet met de fiets aan de hand door Venetië mag lopen, of het handig is met alle bruggetjes is een andere vraag, zeker met een fiets die door de tassen een stuk zwaarder is. Ik zie dat ze bij het station inmiddels wel een nieuwe brug hebben die niet zo steil en glad is als de Ponte Scalzi. Hoe kom je trouwens op Lido? hier is geen weg naar toe en ik weet niet of je met de waterbus je fiets mee kan/mag nemen, Paul Benjaminse was daar in zijn 3e proefeditie nog niet aan toe gekomen.
Mocht er trouwens sneeuw liggen op de Simplonpas bij Brig (wat ik nu niet verwacht) kun je altijd nog de trein door de berg nemen.
Op mijn route staat alvast een traject aangeduid om via de twee eilanden het oosten van Venetië te bereiken. Er zou mogelijkheid zijn om de fiets mee te nemen als de boot niet te vol zit, maar inderdaad als... Misschien toch het andere traject via de hoofdbrug overwegen. Maar leek we wel tof om zo Venetië binnen te komen.
We zijn van plan de Simplonpass te beklimmen, het zal zwaar maar mooi zijn...
Pman schreef:Hoe kom je trouwens op Lido? hier is geen weg naar toe en ik weet niet of je met de waterbus je fiets mee kan/mag nemen
Er gaan diverse autoveren naar het Lido (onder andere vanaf Cavallino en Pellestrina/Chioggia, daarop kun je voor een luttel bedrag een fiets meenemen. Neem wel een abonnement voor 24 of 48 uur of langer want anders betaal je je helemaal blauw aan losse tickets. Op de vaporetto van het Lido naar San Marco kun je zeker geen fiets meenemen, dus je zult inderdaad je fiets op het Lido moeten achterlaten. Zelf hebben we de fietsen op de camping San Nicolò achtergelaten, maar we gingen van het Lido heen en weer met de boot naar de stad (zie het eind van ons fietsverslag Zürich-Venetië).
Dus een echte oplossing weet ik niet.
Buiten de spits zal het richting de stad wel meevallen, al is het natuurlijk altijd druk in deze stad. Al zijn er ook best wel hele stille plekjes te vinden. Echt mooi is om met de veerboot vanuit Griekenland 's ochtends vroeg de stad binnen te varen. (eind juni)
Afbeelding

tegenover 's middags de stad uit. (half mei)

Afbeelding

De Simplon ben ik niet overgegaan omdat daar in de nacht en vers pak sneeuw was gevallen, dat was weliswaar in mei maar toch. Als ik het profiel zo zie valt het denk ik wel mee, al is meteen de eerste vakantiedag zo klimmen wel een uitdaging op zich.

Vraag aan het hotel in Venetië of zij een oplossing hebben.
Volgens de link van de andere Peter kun je met de veerboot voor auto's (daar moet een fiets ook oppassen) ook in de stad komen en op Lido,http://www.campingsannicolo.com/en/dove ... tvia-auto/
Pman schreef:Vraag aan het hotel in Venetië of zij een oplossing hebben.
Volgens de link van de andere Peter kun je met de veerboot voor auto's (daar moet een fiets ook oppassen) ook in de stad komen en op Lido,http://www.campingsannicolo.com/en/dove ... tvia-auto/
Ah, juist ja. Je kunt dus wel degelijk met het autoveer van het Lido naar Venetië zelf komen, bij het treinstation Santa Lucia.
Op de autoveren is de fiets echt geen probleem.
Bedankt voor jullie reactie

@ Peter

Denk je dat wij de fiets zouden kunnen achterlaten op de camping waar jij over spreekt, camping San nicolo, ook al verblijven we er niet.
Mits vergoeding natuurlijk, anders zal het toch in Mestre worden.

Groeten