door
Henrie » vr 03 aug, 2012 01:39
Revanho schreef:Henrie schreef:K_G_B schreef:(...)Ik kan met trots zeggen dat ik geen enkele keer in de problemen ben geraakt of gevallen door de klikkers (...)
Oh, maar dat gebeurt je vroeg of laat vanzelf een keer...
Veel mensen overkomt het wel eens (een valpartij vanwege gebrek aan ervaring met klikpedalen), maar mij is het nooit overkomen. Dus het hoeft niet, en zo handig of snel ben ik ook niet.
Renaat
Dan ben jij vast een uitzondering. Ik ken in ieder geval niemand die met klikpedalen rijdt en nog nooit is gevallen omdat ie z'n voeten uit de pedalen vergeet te halen. Maar goed dat het jou niet is gebeurd, want leuk is anders...
Op straat overkomt het mij ook bijna nooit. Ik heb het denk ik 2 keer meegemaakt op mijn racefiets. Een keer op een onverhard pad (tja, moet je daar ook maar niet met de racefiets rijden) waar ik een bocht nog net dacht te kunnen halen op heel lage snelheid. Toch te hoge snelheid kennelijk (of een te scherpe bocht), want m'n voorwiel gleed onder me vandaan en voor ik het wist lag ik op m'n zij. De tweede keer was heel dom. Ik wilde een rotonde nemen, maar zag dat ik moest remmen voor aankomend verkeer. Toen ik stil stond bedacht ik me dat mijn voeten nog in de pedalen zaten. Te laat...
Met mijn mountainbike heb ik het ook wel eens gehad, maar alleen op modderige ondergrond. Dan val je niet zo hard (behalve als je vervolgens op een boomstronk valt
). Glij je plotseling weg in een bocht of zo, en voor je het weet lig je dan op de grond, in de modder... Tja, part of the deal... Oh ja, en laatst nog een keer achter een achterwiel van een rijder voor mij blijven haken, op een stuk asfalt waar het heel druk was met kinderen en ouders en waar we dus rustig reden. Bijna op een jochie van een jaar of 2 gevallen
maar dat ging gelukkig net goed. Voor dat jochie althans, voor mijn knie ging het wat minder lekker...
Maar ik zou toch niet zonder klikpedalen willen. Je kunt flink meer kracht zetten als je dat wilt (in een klim bijvoorbeeld) en ook met 'rustig' toeren rijdt het makkelijker...