Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wielrennen in de Bergen - Forum Wereldfietser

Wielrennen in de Bergen

Hoi,

Ik ben een sportieve wielrenner en wil in September ongeveer 7-10 dagen fietsen. Liefst vanaf 1 of 2 vaste locaties. Ben zelf 37 jaar. Ik wil per dag ongeveer 100-120 km fietsen. Ik fiets rond 30-33 km/uur.
Verder wil ik ook nog af en toe cultuur snuiven. Uiteraard is goed en lekker eten ook belangrijk, met af en toe een gezellig wijntje.

Bestemming; Alpen ( frankrijk, oostenrijk, Italie), of Mont Ventoux, vogezen of zwarte Woud. Heeft iemand zelf een leuke wielren locatie, reageer dan ook.

Roland
rolandfeenstra schreef:Hoi,

Ik ben een sportieve wielrenner en wil in September ongeveer 7-10 dagen fietsen. Liefst vanaf 1 of 2 vaste locaties. Ben zelf 37 jaar. Ik wil per dag ongeveer 100-120 km fietsen. Ik fiets rond 30-33 km/uur.
Verder wil ik ook nog af en toe cultuur snuiven. Uiteraard is goed en lekker eten ook belangrijk, met af en toe een gezellig wijntje.

Bestemming; Alpen ( frankrijk, oostenrijk, Italie), of Mont Ventoux, vogezen of zwarte Woud. Heeft iemand zelf een leuke wielren locatie, reageer dan ook.

Roland
Dat klinkt wel heel divers. Zelf vind ik de Provence altijd heel mooi, Seguret bijvoorbeeld of anders gewoon Bedoin. Als wielrenner moet je wel een keer de Mont Ventoux bedwingen.... en in de buurt is het ook mooi: col de perty, col de l'homme mort, gorge de la nesque en mooie steden als Orange, Carpentras, Arles, Avignon...... Een half dagje verder rijden bevinden zich de Gorges du Verdon en Gorges du Daluis, ook prachtig om te fietsen. Ach, teveel om op te noemen ;). Succes met de keuze.
Bormio in Italië is ook een heel mooie standplaats. Umbrailpas, Stelviopas, Gavia, Mortirolo en Foscagnopas zitten binnen fietsafstand en met de auto kun je nog wel meer vreselijke pukkels bereiken.
Andere mooie plaatsen als stand plaats zijn Canazei in de Dolomieten (Sella, Pordoi, Campolongo, Passo de Fedaia, Niger pass, torri di vajolet), Barcelonnette in Zuidelijke Franse Alpen (Cayolle, Izoard, Allos, Bonette, Parpaillon, PraLoup), Andermatt in Zwitserland (Susten, Grimsel, Oberalp, Furka, Gotthard), Argeles Gazost (Aubisque, Tourmalet, Garvarnie, Luz Ardiden, Cirque de Troumouse) in de Pyreneeen.
ReinierLamers schreef:Bormio in Italië is ook een heel mooie standplaats. Umbrailpas, Stelviopas, Gavia, Mortirolo en Foscagnopas zitten binnen fietsafstand en met de auto kun je nog wel meer vreselijke pukkels bereiken.
Zit ook een erg leuk fietshotel volgens bekenden (kan alleen ff niet op de naam komen), met alle voorzieningen en vooral een fietsverslaafde eigenaar.
Yep dat is hem :)
Ik wil in oktober nog een week fietsen,, maar ik denk dat ik net iets te langzaam fiets. September krijg ik geen vrij.