Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vancouver Island - Forum Wereldfietser

Vancouver Island

Zijn er mensen die ervaring hebben met fietsen op Vancouver Island of de omgeving van Vancouver? Wij hebben vrienden in Vancouver wonen en willen een reis naar deze vrienden combineren met een fietstocht in de omgeving van Vancouver. Wij willen ca 3 weken fietsen. Op internet kan ik niet veel informatie vinden over meerdaagse fietstochten in dit gebied.
Diana66 schreef:Zijn er mensen die ervaring hebben met fietsen op Vancouver Island of de omgeving van Vancouver? Wij hebben vrienden in Vancouver wonen en willen een reis naar deze vrienden combineren met een fietstocht in de omgeving van Vancouver. Wij willen ca 3 weken fietsen. Op internet kan ik niet veel informatie vinden over meerdaagse fietstochten in dit gebied.
niet op vancouver island, maar wel mooi (naar het schijnt):
http://www.kettlevalleyrailway.ca/

wel je berenbel en pepperspray voor de zekerheid meenemen, slaapt net iets prettiger ;)
Ik ben vorig jaar begin mei in Vancouver en op Vancouver Island geweest, daarna ben ik richting Kettle Valley, Rockies, ... Oostwaarts vertrokken tot in Montreal.

Zie: http://canada.megasnort.com

- Vancouver is zeker de moeite om te bezoeken. Kijk met de "bicycle function" van Google Maps hoe je daar van punt A naar B geraakt. Als je de "fietspaden" weet zijn is het best fietsvriendelijk daar.

- Je kan de ferry van bij Swartz Bay (Vancouver) naar Victoria of Nanaimo nemen. Als je niet veel tijd hebt, ga dan meteen naar Nanaimo, omdat er op de wegen tussen Victoria en Nanaimo veel verkeer is. Des te noordelijker op het eiland, des te mooier en rustiger.

- Bij Victoria zijn enkele mooie fietspaden, o.a. "The Galloping Goose Trail". Weet wel dat die gewoon "stopt" midden in het bos.

- Je kan ook naar Tofino fietsen (de Westkant), veel mensen gaan er walvissen spotten, maar weet wel dat je dan ook terug moet langs dezelfde weg van 150km. Ik ben dus niet volledig naar de overkant geweest maar heb toch het Cathedral Grove Forrest bezocht: Mooi!

- Doordat het hele "Native"-gebeuren nog erg aanwezig is op Vancouver Island voelde ik me alleszins minder welkom dan in de rest van Canada door de enorme overdaad aan "Private property"-bordjes.

- Een échte aanrader is de Sunshine Coast. Je neemt dan in Comox op Vancouver Island de ferry naar Power River en fietst dan (via de enige weg) zuidelijker. Je neemt dan nog een paar Ferries (waarvan je er maar twee hoeft te betalen) om dan uiteindelijk langs het Noorden terug Vancouver binnen te fietsen.

En ik kan AB bijtreden wat betreft de KVR: Het meest interessante stukje van mijn reis. In 11 dagen kan je die helemaal doen.

Voor de beren moet je inderdaad overal oppassen (behalve in de prairies) maar op de KVR misschien wel het minst omdat ze daar nog érg bang zijn van mensen. Wees vooral waakzaam in de ten Noorden van Vancouver en in alle National Parks.
Dag Diana, ook erg mooi is een trip vanaf Vancouver Island naar Olympic National Park in de VS. Mooi regenwoud. Nadeel is dat heenweg en terugweg hetzelfde zijn.
Ruig en mooi door de bergen is de asfaltweg naar Whistler (vrij druk, maar goed te fietsen) en dan via rustige onverharde, maar goed berijdbare forestroads naar het oosten en dan met een bocht weer naar Vancouver langs mooie meren. Aanrader. Kan in een kleine week. Vrij regelmatig kun je beren, elanden en herten zien. Zolang je een beetje afstand houdt en ze niet laat schrikken gaat dat prima. Op deze route zitten een aantal kleine campings, waarvan een met warmwaterbron.

Geniet ervan
Erik
Oj ja, beren, daar had ik even niet bij stil gestaan. Nu zie ik ineens overal beren op de weg!! :wink:

Ik denk dat wij gewoon maar eens wat kaartmatriaal/reisgidsen moeten gaan aanschaffen en die eens flink te bestuderen.

In ieder geval alvast bedankt voor jullie tips.