Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Scheur Ortlieb in reflector - Forum Wereldfietser

Scheur Ortlieb in reflector

Hallo,
laatste week heb ik door een zeer triest ongelukje een gat in mijn Ortlieb Back Roller Classic gemaakt :( . Nu zit dat gat (ongeveer 1x3cm) recht in mijn reflector. Is hier een reparatiekit voor? Ik heb niks recents gevonden dat er degelijk uitzag...
Roeland
Seamgrip, te verkrijgen bij buitensportzaken.
Ortlieb verkoopt ook de lapjes die je er op wilt lijmen. Je moet alleen de zaak vinden die ze heeft; zulke services zijn is helaas vaak geen prioriteit. Google op Ortlieb Reparatieset.
Je kunt er natuurlijk ook al het andere op lijmen wat met pvc-achtige lijmen verlijmd kan worden; denk aan vrachtwagenzeil.
Gebruiksaanwijzing: beide delen insmeren, op elkaar drukken en wrijven en vervolgens in een bankschroef of met een lijmtang flink op elkaar persen. Hoe je dat persen doet zonder de tas te vernaggelen moet je eerst even uitproberen. Gebruik stukjes hout om in een mooi vlak te persen. Het lapje zou ik in dit geval aan de binnenkant doen. Na een nachtje zit het goed vast.
Leon
Heb ook een klein gaatje in een van mijn Ortlieb tassen, maar kan geen aanbieder in Nederland of (via internet) Duitsland vinden die de Ortlieb reparatiesetjes verkoopt. Iemand een tip?
Pedalero schreef:Heb ook een klein gaatje in een van mijn Ortlieb tassen, maar kan geen aanbieder in Nederland of (via internet) Duitsland vinden die de Ortlieb reparatiesetjes verkoopt. Iemand een tip?
Tip: niet na de eerste poging al opgeven met googelen.
Leon
P.s. ik heb het maar weer gedaan: http://www.outdorado.com/Ortlieb_Reparatieset.jsp
Www.ortlieb-tassen.nl
Hebben bijna alles. Of kunnen bijna alles voor je bestellen.
Er bestaan volgens mij 2 reparatie setjes, afhankelijk van het type materiaal van je tas.

Groet,

Arno
rbregt schreef:Google vindt ook bike4travel
http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=1455
Da's het verkeerde spul.
Bever, of de betere fietsenmaker zou het moeten hebben en anders kunnen ze het wel bestellen, zorg wel dat je de juiste neemt, niet alle tassen van Ortlieb zijn van hetzelfde spul gemaakt. (bij nood wil Duct-tape ook helpen)
Ik heb al reparaties uitgevoerd met de reparatieset van Ortlieb en heb ook ervaring met Seamgrip, toch gaat er naar mijn ervaring niets boven Tear-Aid: http://www.tear-aid.nl/ (Voor een Ortlieb-tas van het type A.)

Ik ben niet snel erg lovend over producten (dat past niet in mijn kritische aard), maar dit product maakt in mijn ervaring alles waar wat ze op de eigen website beloven. Het werkt vlot en men kan er volkomen waterdicht (en luchtdicht) met repareren en dit op een behoorlijk nette manier). Ook is de reparatie bijna zo stevig als de oorspronkelijke tas.
In een van mijn rugzakken heb ik een scheur van 15 cm met Tear-Aid gerepareerd, en dat op een plaats waar er veel trekkrachten op komen en die rugzak doet nu al maanden terug prima haar werk.

Een pakje Tear-Aid is wel redelijk prijzig (rond 20 euro), maar je kan er dan wel veel kleine gaatjes met herstellen.
Ik heb het overigens nog niet geprobeerd, maar het zou me trouwens niet verbazen dat het ook geschikt is voor het plakken van banden.

Renaat
Leon schreef:Tip: niet na de eerste poging al opgeven met googelen.
Leon
Het valt me ook telkens op hoe verschrikkelijk onhandig of lui (ik denk vooral het tweede) veel mensen zijn als ze iets moeten opzoeken (via google, de zoekfuncties van een website, ...) op het www. Ze krijgen het liefst het antwoord netjes voorgeschoteld (wel handig natuurlijk), ook op vragen waar de antwoorden makkelijk te achterhalen te zijn mits een kleine inspanning.

Renaat
Revanho schreef:Ik heb al reparaties uitgevoerd met de reparatieset van Ortlieb en heb ook ervaring met Seamgrip, toch gaat er naar mijn ervaring niets boven Tear-Aid: http://www.tear-aid.nl/
...
Een pakje Tear-Aid is wel redelijk prijzig (rond 20 euro), maar je kan er dan wel veel kleine gaatjes met herstellen.

Renaat
Lijkt me een erg goede tip, en Seamgrip is ook erg duur omdat het maar één keer is te gebruiken, daarna hardt het in de tube onherroepelijk uit, hoe zorgvuldig je het ook zonder lucht probeert af te sluiten.
Revanho schreef:
Leon schreef:Tip: niet na de eerste poging al opgeven met googelen.
Leon
Het valt me ook telkens op hoe verschrikkelijk onhandig of lui (ik denk vooral het tweede) veel mensen zijn als ze iets moeten opzoeken (via google, de zoekfuncties van een website, ...) op het www. Ze krijgen het liefst het antwoord netjes voorgeschoteld (wel handig natuurlijk), ook op vragen waar de antwoorden makkelijk te achterhalen te zijn mits een kleine inspanning.

Renaat
Dat valt wel mee hoor. Ik was vergeten te melden dat ik op zoek was naar het Classic-reparatiesetje. Ondanks de link naar Bike4Travel blijkt dat setje daar niet meer te worden verkocht. Ik meende te weten dat Outdorado (.com) een Amerikaanse winkel is. Bij Bever wordt het niet verkocht.

Als je geen zin hebt om dingen voor anderen op te zoeken, moet je het niet doen. Zelf zoek ik trouwens vaak genoeg even dingen voor anderen op het forum op. In ieder geval bied ik bij deze mijn nederige excuses aan voor de overlast!
Pedalero schreef: Dat valt wel mee hoor.
...
Als je geen zin hebt om dingen voor anderen op te zoeken, moet je het niet doen. Zelf zoek ik trouwens vaak genoeg even dingen voor anderen op het forum op. In ieder geval bied ik bij deze mijn nederige excuses aan voor de overlast!
Het was meer een algemene opmerking naar aanleiding van wat Leon schreef, dan een opmerking over deze concrete situatie (want je had al aangegeven wel degelijk gezocht te hebben) of een oordeel over jouw zoekinspanningen.

Renaat