Goedemorgen.
Na zo'n 1000 km met ca. 30 kilo bagage bevalt mijn T400 erg goed, op één onderdeel na. De montage van de standaard houdt het niet vol:
![Afbeelding](http://www.leonpoels.nl/pletscher1.jpg)
Het gaat om een Pletscherstandaard voor framemontage, dat houdt in dat het zwarte deel op de foto met twee boutjes direct op een speciaal daarvoor gemaakte nok op de achtervork geschroefd wordt. De boutjes gaan echter buigen zodra ik de fiets neerzet op een ondergrond die niet precies horizontaal is en de fiets met het voorwiel om het achterwiel gaat draaien. Dat gebeurt in mijn geval met enige kracht omdat ik voortassen gebruik. De boutjes op de foto zijn overigens reserve-exemplaren die ik in mijn voorraad had. De originele hielden het wel iets langer vol.
Met de oude versie op mijn andere fiets kon de standaard er wel tegen.
.
Ik wijt het aan een ontwerpfout omdat de passing van de twee onderdelen zo brak is dat alle krachten op de boutjes komen. Misschien is het maar goed dat het zo gebeurt omdat anders de achtervork het had begeven. In ieder geval is deze standaard niet geschikt voor het doel waarvoor de T400 verkocht wordt: "expedition".
Ik kan nu natuurlijk uren en reiskosten gaan besteden om garantie te krijgen of voor 20 euro de standaard bestellen die wel goed is en de nog goede poot gebruiken om onkruid tussen de stoeptegels te halen. Ik denk dat laatste, want de carport ziet er niet meer uit
Leon
Na zo'n 1000 km met ca. 30 kilo bagage bevalt mijn T400 erg goed, op één onderdeel na. De montage van de standaard houdt het niet vol:
![Afbeelding](http://www.leonpoels.nl/pletscher1.jpg)
Het gaat om een Pletscherstandaard voor framemontage, dat houdt in dat het zwarte deel op de foto met twee boutjes direct op een speciaal daarvoor gemaakte nok op de achtervork geschroefd wordt. De boutjes gaan echter buigen zodra ik de fiets neerzet op een ondergrond die niet precies horizontaal is en de fiets met het voorwiel om het achterwiel gaat draaien. Dat gebeurt in mijn geval met enige kracht omdat ik voortassen gebruik. De boutjes op de foto zijn overigens reserve-exemplaren die ik in mijn voorraad had. De originele hielden het wel iets langer vol.
Met de oude versie op mijn andere fiets kon de standaard er wel tegen.
![Afbeelding](http://leonpoels.nl/fietsen/fietsen/esgestandaard.jpg)
Ik wijt het aan een ontwerpfout omdat de passing van de twee onderdelen zo brak is dat alle krachten op de boutjes komen. Misschien is het maar goed dat het zo gebeurt omdat anders de achtervork het had begeven. In ieder geval is deze standaard niet geschikt voor het doel waarvoor de T400 verkocht wordt: "expedition".
Ik kan nu natuurlijk uren en reiskosten gaan besteden om garantie te krijgen of voor 20 euro de standaard bestellen die wel goed is en de nog goede poot gebruiken om onkruid tussen de stoeptegels te halen. Ik denk dat laatste, want de carport ziet er niet meer uit
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Leon