Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Spanje > waar fietsen in November? - Forum Wereldfietser

Spanje > waar fietsen in November?

Hallo allen,

Ik heb getracht het forum door te spitten, kan echter niet vinden wat ik zocht.
Wat ik zoek zijn tips over regio's in Spanje waar je in november kan fietsen met zoveel mogelijk droog weer.
West-Andalusie ken al redelijk, te voet. Vroeg me af of Zuid-Oost Spanje een optie is.
Anders een Canarisch eiland?
Met eventueel wild kamperen of is dan een B&B toch de beste optie?

Benieuwd!
Groet: Astrid
Vraag is of campings dan nog open zijn, zuidoosten is mooi te doen vanuit Alicante:
gereden mei/juni 2010, een enkele keer wildkamperen
http://www.bikemap.net/route/407191

Camping in Altet bestaat niet meer. ca 20 km zuidelijker, Camping in Santa Pola is het hele jaar open.

Laatste dag teruggereden als de eerste heen.
Whauw, dat is een snel bericht terug.
Ik besef idd dat veel campings dan al dicht zijn. Ze zijn in Spanje veelal niet zo lang open, kort seizoen.
Ik ga snel de link bekijken! Oh, ik lees dat jij 3 weken heb gefietst.Het idee wat ik heb is +/- 10 dagen. Heb je een verkorte route als tip?
En na wat oefenen met wat 'bergjes', wie weet daarna een groter en verder weg plan maken > Kirgizie???

Bedankt zover,
Astrid
Er zijn sowieso niet zoveer campings in het Spaanse binnenland, maar de hostals (pensionnetjes, meestal boven een bar) zijn helemaal niet duur. Meestal was ik maximaal 15 euro kwijt voor een overnachting op een éénpersoonskamer.
Ik ben ooit van Valencia via Denia, Alcoy, Elche, Murcia, Mojacar, Tabernas en de Alpujarras naar Malaga gefietst. Beslist een zeer mooie tocht, al weet ik niet hoeveel leuke secundaire weggetjes inmiddels tot brede zwarte asfaltlinten zijn rechtgetrokken. Dat gebeurt in Spanje helaas nogal eens.
Ik denk dat je in november overdag nog best mooi weer kunt hebben, zeker in de buurt van de kust zal het nog warm kunnen zijn.
Over onderdak zou ik me geen zorgen maken, ik zou niet eens een tent meenemen in november (het is heel vroeg donker) maar voor goedkope hostals en kamers bij bars/restaurants gaan. Let op bordjes camas/habitaciones of vraag rond. Voor een paar tientjes is er altijd wel wat te vinden.
Zuidoost Spanje is het warmste en droogste deel van Spanje (op de Canarische eilanden na) met aride landschappen. Maar garantie is er niet natuurlijk, want november is wel relatief nat.
Secundaire weggetjes zijn er te over, zowel verhard als onverhard.

In tegenstelling tot wat anderen beweren is het niet vroeg donker in Zuid-Spanje, althans het is veel later donker dan in Nederland. Reken op een uur of 6 en dan kun je aardig wat kilometers hebben weggetrapt.
De route van Blanche in het zuidoosten van Andalusie, eventueel in combinatie met de provincie Murcia en het zuidelijk deel van de provincie Alicante.
peter de rijk schreef:...al weet ik niet hoeveel leuke secundaire weggetjes inmiddels tot brede zwarte asfaltlinten zijn rechtgetrokken. Dat gebeurt in Spanje helaas nogal eens.
In het noordelijk binnenland iets minder dan de helft, al zijn het wel de meest voor de hand liggende routes.
Overigens maakt het voor een tiendaagse route vooral uit waar je begint cq. waar je naar toe vliegt.
Leon
Ik ben nog een beetje aan het puzzelen naar welke plaats/luchthaven vliegen en een rondje te fietsen of vanuit andere plaats terug te vliegen.
Bedankt zover voor de tips.
Ik ga ze snel op de kaart bekijken en zien wat er mogelijk is.
Truste, Astrid
alegre schreef:Ik ben nog een beetje aan het puzzelen naar welke plaats/luchthaven vliegen en een rondje te fietsen of vanuit andere plaats terug te vliegen.
Bedankt zover voor de tips.
Ik ga ze snel op de kaart bekijken en zien wat er mogelijk is.
Truste, Astrid
Je kunt kiezen uit de luchthavens: Almería, Málaga, Granada, Murcia of Alicante. Je hoeft geen rondje te maken, maar je kunt ook van A naar B. Let op bij Vueling: bij deze maatschappij betaal je bij een overstap opnieuw de volle mep voor je bagage en je fiets!
Faro zal in principe ook kunnen, dan moet je één à twee dagen in Portugal fietsen.
Leon
Wat fijn zeg: alle enthousiaste meedenkende fietsers!
Astrid
Leon schreef:Faro zal in principe ook kunnen, dan moet je één à twee dagen in Portugal fietsen.
Leon
Nadeel van fietsen naar Faro is dat de wegen langs de Costa del Sol veel te druk zijn om aangenaam te fietsen. Ga je wat noordelijker, dan is de streek in de bergen ten westen van Ronda een van de natste streken van Spanje: zeker in november.
Ik heb de link voor je van het rondje van Blanche:

http://www.bikemap.net/route/382167

700km vanuit Almeria
Hoi Roald,

Bedankt voor de map.
Ik zag dat jij schreef 700km gefietst te hebben, naast de kaart staat 473 km ?
Er zat wel een aardig klim in, direct in het begin. Oeps ;-)

Astrid
Dyslectisch, of naar de hoogtemeters gekeken misschien? Bij mij staat toch echt 704km als ik de link aanklik. Je kunt de route ook hele goed andersom rijden denk ik. Tenminste de delen die met mijn route overeenkwamen ging dat goed.

Ik heb deze korte route gebruikt bij het samenstellen van mijn route van drie weken.
Het gebied ten westen van Ronda staat nu juist berucht om de nattigheid in november!
Dat zeiden ze er niet bij, bij oppad :?
Hahaha, w.s niet goed gekeken :-(
En idd: in de buurt van Ronda kan het aardig regenen, in het najaar.
Bedankt allemaal.
Astrid