Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Twente 21 en 22 juli - Forum Wereldfietser

Rondje Twente 21 en 22 juli

...de zwakste schakel...

Komend weekend, 21 en 22 juli, ga ik een rondje Twente rijden. Misschien beter bekend als 'Fietsen door Twente en over de Sallandse Heuvelrug'. Deze start en eindigt in Ommen en is een route van 175 kilometer.
Voor mij zal deze dagen de trip bestaan uit o.a. doorzetten en zorgen voor het krijgen van kilometers in mijn benen. 

Afgelopen weekend heb ik meegereden tijdens het weekend Groningen Was voor mij -voor de eerste keer- te hoog gegrepen. Was de zwakste schakel. Niet leuk voor de ver gevorderde fietsers m/v. Ondanks dat hebben ze me er gigantisch doorheen getrokken. 

Ben nog een klein beetje herstellende van de trip van het afgelopen weekend. Kende me -denk door de vermoeidheid- mezelf op diverse punten even niet terug. Denk dat dit door de totale vermoeidheid kwam, maar zeker ook mijn eet- en drinkgedrag, wat ik tijdens die trip te weinig heb gedaan. Durf eigenlijk wel te zeggen, veel te weinig heb gedaan. 

Heb me inmiddels deels ingelezen over het onderwerp eten en drinken, zo zeker ook over de rustmomenten. Dit alles tezamen, met eventuele andere tips die ik gekregen heb en misschien nog mag krijgen, hoop ik dat ik het komend weekend een goed fietsweekend mag gaan beleven. 
Zal het beleven...
Mooi plan maar ga je echt 175 km fietsen in 2 dagen als je aangeeft dat je vorig weekend de zwakste schakel was? Als ik jou was zou ik me niet vastpinnen op het halen van het rondje maar op het genieten van het mooie Twente en zo nodig de train terug naar Ommen pakken. Misschien een idee om aan de hand van de knooppunten een korter rondje te plannen?

Veel plezier.
Marianne schreef:[...]Veel plezier.
Dag Marianne,

Mezelf kennende zijn de hoeveelheden aan kilometers niet het probleem. Dat ik vorig weekend 'de zwakste schakel' was, had te maken dat de ± 170 kilometers voor mij in een te snel tempo ging. Als zeker ook mijn eet- en drink- en rustmomenten. En natuurlijk dat het voor mij het eerste weekend was in een collectief -vwb het fietsen- en mijn tweede weekend was dat ik fietste. Dus te hoog gegrepen.

Nu kan ik de 175 opdelen in twee delen. Zelf begin ik vanuit huis. maak het rondje tegen de klok in. Dit heeft te maken dat ik op deze manier enkele campings tegenkom. Voornemens om op camping Olde Kottink in Beuningen te overnachten.  

Het genieten van de omgeving, natuur en meer zal ik niet vergeten. Immers, dat is dan ook de reden dat ik nu fiets. Daar ik nu rond 10.00 uur wil starten, tussen de 15 a 18+ kilometers per uur wil fietsen, denk ik dat alles -vanuit gecontroleerd fietsen- gaat lukken. Mag tot 22.00 uur op de camping aankomen.

Dit keer zal ik wel genoeg eten en drinken meenemen als ook gebruiken. Zo ook rustmomenten.
Al met al, heb er zin in...