Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rallarvegen - Forum Wereldfietser

Rallarvegen

Iemand dit jaar al de Rallarvegen gefietst ? Ben op het moment in Noorwegen en begreep dat er dit jaar veel sneeuw is gevallen en lang blijft liggen.

gr. Kees
Hoi Kees,

De Rallarvegen wordt na 1 juli grotendeels sneeuwvrij gemaakt, neemt niet weg dat je wel wat sneeuwvelden tegenkomt waar je doorheen moet lopen.
Wij waren er in juni (2009) en toen lag er veel sneeuw zodat we het stuk tussen Finse en het volgende station(ben naam even kwijt) moesten treinen, toen hoorden we dat de route na de 1ste juli dus wordt schoongeveegd.

Prachtige tocht! Doen!
Veel plezier :D
Tie raps bij je?
Afbeelding
ruudvp schreef:Tie raps bij je?
Afbeelding
remt wel rottig :D
m-gineering schreef:
ruudvp schreef:Tie raps bij je?
remt wel rottig :D
Met Magura's kun snel pompend remmen. Je eigen ABS zeg maar.
ik heb mensen vrijdag gesproken die de Rallervegen gedaan hebben, en zeiden dat het eigelijk onverantwoord was door de hoeveelheid sneeuw.
Die hebben het dus ongeveer twee week geleden gedaan, en als toetje ook nog sneeuw onderweg gehad en erg koud.

Martn
Van de fb pagina van de rallarvegen:
Sitat fra artikkelen: " Mellom Finse og Hallingskeid er det fortsatt så mye snø at folk flest bør ta toget her .

Tussen Finse en Hallingskeid ligt nog heel veel sneeuw, dat stuk kun je het beste trein nemen.

Dat is hetzelfde stuk als wij hebben moeten treinen.
Tussen Finse en Haugastol is het nu sneeuwvrij.
Bedankt voor de info, gewoon doen dus :-)

groet

Kees
Wij hebben het vorig jaar in juni gedaan toen er tussen Finse en Hallingskeid alleen nog maar sneeuw lag. Het was een leuk avontuur maar ik zou het niet meer doen want het was eigenlijk niet verantwoord. Je kunt vaak niet zien waar je overheen loopt en het zijn nogal eens sneeuwbruggen (door het smeltwater) waar je doorheen kunt zakken, ik bleef gelukkig steeds steken, maar dat kan ook anders. Ook waren er steile stukken waar je zo omlaag roetsjt en in het ijswater kunt belanden, ook bijna gebeurd.
Het probleem was/is dat je zo lang bezig bent dat je op een gegeven moment niet meer terug kunt/wilt.
Dus doe voorzichtig.
Frans
Via de Rallarvegen info op facebook nog antwoord gekregen dat de weg tussen Hallingskeid en Finse nog steeds officieel gesloten is vanwege de vele sneeuw. We hebben er dus maar een tochtje van gemaakt, gestart vanaf de camping in Flam omhoog gefietst richting Myrdal en toen door naar Hallingskeid en vervolgens weer hetzelfde pad teruggefietst. Ook erg mooi allemaal ! Wel ff pittig omhoog naar Myrdal !

gr. Kees
Via de Rallarvegen info op facebook nog antwoord gekregen dat de weg tussen Hallingskeid en Finse nog steeds officieel gesloten is vanwege de vele sneeuw. We hebben er dus maar een tochtje van gemaakt, gestart vanaf de camping in Flam omhoog gefietst richting Myrdal en toen door naar Hallingskeid en vervolgens weer hetzelfde pad teruggefietst. Ook erg mooi allemaal ! Wel ff pittig omhoog naar Myrdal !

gr. Kees
Met die tie raps kom je denk ik niet ver daar in Noorwegen. Het fietsen in die sneeuw is niet te vergelijken met fietsen in sneeuw in Nederland. Bij ons is de weg meestal horizontaal waar de sneeuw plat op ligt. Daar was de weg wel, min of meer horizontaal, maar de sneeuw lag er scheef op. Het fietsen was dus niet mogelijk; probeer maar eens op de scheve kant van een besneeuwde dijk te rijden. In lengte richting bedoel ik. Wij hebben het traject tussen Myrdal en Hallingskeid 29 en 30 juni afgelegd en het was zoals fsap zegt eigenlijk niet verantwoord. Op de weg naar Flam is die middag een Britse fietstoerist van de weg gereden en in de rivier gevallen. Ze heeft het niet overleefd.
Dat van die tie raps was niet echt serieus bedoelt. Zocht een ander plaatje van een meer geschikte fiets ( met spijkerbanden achter en ski aan voorzijde ) , maar kon deze niet vinden.
De weg van Myrdal naar Flam is niet mis. Dat daar een fietstoerist van de weg geraakt is hoeft niet door de sneeuw te komen. De weg is op het eerste stuk het dal in zeer stijl en onverhard. Een klein foutje en je ligt uit de bocht.
daarom zijn wij 2 jaar geleden dan ook van Myrdal naar Flam gelopen, eerst met de trein omhoog. We kwamen toen ook een aantal (wereld?)fietsers tegen die heel veel moeite hadden met het eerste stuk. Is meer een MTB-trail in mijn ogen.
http://www.flickr.com/photos/the-lonely ... 762919965/. Dit staat je te wachten als het niet sneeuwvrij gemaakt is. Ik fietste de Rallarvegen op 4 juli 2006.
LonelyPushBiker schreef:http://www.flickr.com/photos/the-lonely ... 762919965/. Dit staat je te wachten als het niet sneeuwvrij gemaakt is. Ik fietste de Rallarvegen op 4 juli 2006.
Of dit: http://rallarvegen2011.blogspot.nl/