Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Neem niet te veel risico! - Forum Wereldfietser

Neem niet te veel risico!

Een ongeluk zit in een klein hoekje en is soms niet te vermijden. Zoals recent aan de Moezel twee Nederlanders verongelukten, pure pech!
Maar vermijd onnodige risico's. Vandaag weer het bericht van een verongelukte fietser in Zwitserland. M'n gedachten gaan uit naar familie en vrienden die achterblijven.
Klinkt als een MTB-tocht. Als ik die tochten in de bergen op filmpjes zie vind ik het soms al angstaanjagend. Groot respect voor die gasten.

Nu is het helaas dan toch een keer misgegaan...
Een gevaarlijke passage met een pad van een meter breed? Enfin, een ongeluk zit inderdaad in een klein hoekje.
Elders staat een in memoriam.

Veertien dagen daarvoor is een Nederlandse fietser in een Zwitserse tunnel omgekomen, doordat hij tegen de wand aanreed.

Maar goed, wat is risico? Mountain biking in de bergen schat ik toch wel anders in dan fietsen op verharde bergwegen, waarbij je tijdelijk blind kunt zijn bij het binnenrijden van een tunnel, om de overgang van licht naar donker.

Dat ongeluk langs de Moezel was een overigens freak accident, waarbij een auto ineens een tonnen zwaar moordwapen werd. Daar is al helemaal niets aan te doen.
ijsbrand schreef:Dat ongeluk langs de Moezel was een overigens freak accident, waarbij een auto ineens een tonnen zwaar moordwapen werd. Daar is al helemaal niets aan te doen.
Ongelukken met auto's zijn geen freak accident, maar de meest voorkomende doodsoorzaak van Nederlanders in het buitenland. (ooit in m.i. betrouwbaar stuk gelezen, weet bron niet meer).
Leon