Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen van Nederland naar Salzburg - Forum Wereldfietser

Fietsen van Nederland naar Salzburg

Hallo mede tourfietsers
Ik wil mee even voorstellen ik ben Klaas 64 jaar en ben na mijn nieuwe knie in 2006 van de racefiets over gestapt naar de toerfiets in eerste instantie om te revalideren maar het beviel me zo goed dat ik in 2009 besloot op naar Santiago de Compostela te fietsen kijken hoe ver ik kwam zij ik tegen mijn vrouw in 28 dagen was ik er.
In 2011 heb ik Rome op de fiets bezocht en dit jaar heb ik rondje Nederland gefietst.
Nu wil ik volgend jaar via Salzburg naar oberntauren fietsen ik kan op dit forum niets vinden over routes of iets dergelijks.
Is er een fietser die al eens naar Salzburg fietsten?
Klaas de Pelgrim.
Hoi Klaas,

even beter zoeken :D

Hier een verslag van mijn tocht naar Salzburg in 2009.

Wel even een opmerking. Op dit moment (1 juli 20012) is mijn site nog vol met foto's. Door een geintje van KPN moet ik mijn hele site ombouwen. Dit duurt wel even :evil:

Kijk dus snel, want ik weet niet wanneer de site weer compleet in de lucht is.

Peter
Je kunt de Limes route van Clemens Sweerman (in opdracht van de Europafietsers uitgegeven bij Pirola) vanuit Nederland volgen tot Passau. Daar stap je over op de Inntal Radweg. Voorbij Braunau bij Haiming ga je de zijrivier Salzach op naar Salzburg. De Inntal Radweg en de route langs de Salzach zijn bewegwijzerd. De Inntal Radweg staat ook beschreven in een Duitstalige fietsgids in de Bikeline-serie van de Oostenrijkse uitgever Esterbauer. Deze uitgever heeft vast nog wel wat leuke aansluitende routes in Salzburg. De Bikeline gidsen én de Pirola-gidsen zijn koop in de Nederlandse reisboekhandels, bij de Vakantiefietser in Amsterdam en online bij de Fietsvakantiewinkel: http://www.fietsvakantiewinkel.nl
De Limesroute is inderdaad een prima idee. Je volgt dan diverse fraaie rivierdalen, zoals van de Altmühl en de Tauber en je passeert het ene na het andere pittoreske vakwerkstadje. Overal is bier, wijn en gezelligheid. Op mijn website staat een reisverslag van deze route.
Bedankt voor jullie reactie,s De rit van Peter had ik wel gevonden maar maakte een grote omweg en het stuk Duitsland is bijna gelijk aan de route die ik vorigjaar naar Rome gevolgd heb .
De andere optie ga ik verder uitwerken .
Bedankt Klaas de Pelgrim