Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Werken (internettoegang?) tijdens reis van 3-4 mnd in ZOAzie - Forum Wereldfietser

Werken (internettoegang?) tijdens reis van 3-4 mnd in ZOAzie

Dag allemaal,

We zitten een beetje hoog met de baan van m'n vriend en onze 3 maanden reizen naar ZO-Azie v.a. oktober. Met name over een contract van 24 uur per maand ontwikkeluren zijn er wat problemen hoe dat opgevangen gaat worden.

De concrete vraag die hieruit voorkomt is of het realistisch is een voorstel te doen dat m'n partner per maand 24 uur gaat werken terwijl we aan het reizen zijn (en dan 2 weekjes langer gaan dan gepland). Ik heb zelf het idee dat we de route door Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en Maleisie wel zo kunnen aanpassen dat we bijv. elke keer 3 weken fietsen gevolgd door 1 week vakantie/rustdagen + werken. Dit zou bijv. kunnen door elke keer in een grote stad uit te komen waar we dan in een goed hotel met internet gaan zitten. Ikzelf zou dan alle praktische fietszaken op me nemen en m'n vriend zou dan in die ene week 24 uur achter z'n laptop zitten :-D

Omdat het natuurlijk nogal belangrijk is om zeker te weten dat dit ook echt mogelijk is hierbij dus de vraag of mensen hier nuttige informatie over hebben. Ik heb het idee dat het in Thailand en Vietnam geen enkel probleem zou moeten zijn. Over Laos, Cambodja en Maleisie heb ik echter nog te weinig gelezen.
Overigens is het zo dat veel programmeerwerk ook offline gedaan kan worden, echter is het prettig aan te kunnen bieden aan de klant dat je een week bereikbaar bent voor vragen etc.

Alle info is welkom! en alvast hartelijk dank!
Gr Janneke (en Sander)
Janneke ik heb een vriend die online werk doet wereldwijd...en ik ga je nu een pb met meer in depth info sturen.
dank Blanche!
Er zijn meestal meerdere oplossingen: wifi in een hotel, een prepaid 3G-kaartje kopen voor je laptop, tablet of smartphone, je smartphone met internetverbinding als wifi gebruiken voor je laptop (tethering), kantoor houden bij McDonald's ...
Neem ook een netwerkkabeltje mee, in sommige hotels is wel een vaste netwerkaansluiting op de kamer maar geen wifi. Met dit apparaatje kun je dan weer je eigen wifi opzetten zodat je ook op bed of op het balkon kunt internetten.
Mijn ervaring van afgelopen november/december is dat mijn hotel/guesthouse/resort bijna overal in het het afgelegen oosten van Thailand WiFi had. Ik heb dat ook vele andere landen ervaren. Ik was in maart in Gambia in streken zonder elektriciteitsnet. De dorpen waren 's avonds in het donker gehuld, maar er was wel draadloze telecommunicatie. Onder de grote mast stond een generator te brommen. Maleisie is een goed ontwikkeld land. Ik schat zo in dat een beetje hotel in de Laotiaanse steden als Pakse en en Cambodjaanse plaastsen als Sihanoukville en Battambang je een goede verbinding kunnen bieden. Je zoekt een leuke accommodatie met zwembad of strand uit voor een rustdag en je kunt het aangename met het noodzakelijke combineren.
Afgelopen november van Bangkok via Cambodja naar HCMC gefietst en, op 1 dag na, altijd internetverbinding gehad. Weliswaar niet altijd even snel, maar dus bijna altijd beschikbaar. Ook Laos moet m.i. Geen probleem zijn. Drie jaar terug daar rondgetrokken en ook daar al veel internetmogelijkheden. Ik denk dat het geen probleem mag zijn op op die manier op reis te gaan. Geweldig toch dat je tijdens je hobby ook nog kan werken in een prachtige omgeving.
Goede reis!