Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Frans Ventiel schroefdraad afgebroken. - Forum Wereldfietser

Frans Ventiel schroefdraad afgebroken.

Wereldfietsers,

Wat denken jullie?
Snel te verhelpen of gewoon nieuw binnenbandje? (laatste optie eigenlijk helemaal geen zin in dus misschien is er een middenweg)

Afbeelding
optie no 2
Inderdaad een no brainer: nieuw binnenbandje.
Als je band niet overdreven snel leegloopt kan je hem gewoon zo gebruiken. Wel zeker het beschermkapje er overzetten want je hebt niets meer om vuil uit het ventiel te houden.

Voor het oppompen met een nagel ofzo het pinnetje in het midden een paar keer naar beneden duwen zodat het niet meer vastzit.

Op termijn best buitenband wel eens vervangen, maar zolang het ventiel afsluit kan je ermee verder.
Theoretisch is het binnenwerkje er uit te draaien en kun je er een nieuw binnenwerkje in zetten. Of dat praktisch gezien lukt is de vraag....

Groeten
Eric
Bij sommige presta ventielen kan dat (het binnenwerkje heeft dan vaak een iets andere kleur), maar bij deze volgens mij niet.
Pedalero schreef:Bij sommige presta ventielen kan dat (het binnenwerkje heeft dan vaak een iets andere kleur), maar bij deze volgens mij niet.
verwisselbare ventielkernen herken je aan de twee sleutelvlakjes op de bovenste schroefdraad
Afbeelding
Thx, weer wat geleerd!
Nieuw binnenbandje it is. Altijd zo een hekel aan :(

Zou ik even snel zijn als deze man? (gejat van het forum)
http://www.dumpert.nl/mediabase/2197751 ... inuut.html