Additionally, paste this code immediately after the opening tag: achtertassen als voortassen ? - Forum Wereldfietser

achtertassen als voortassen ?

hallo,

ik beschikt over een set otlieb classic achtertassen en ben daar zeer tevreden over .
Ik zou graag een set voortassen hebben, maar wil die enkel gebruiken bij lange trektochten. De rest van het jaar zou mijn broer die voortassen kunnen gebruiken als achtertassen op zijn fiets. Probleem is dat die voortassen voor hem iets te klein zijn.

Is het een goed idee om een achtertas vooraan te monteren. Ik ben niet val plan om ze vol te proppen... ik vraag me gewoon af of dit zou werken. ik heb nog geen lowrider dus kan het zelf niet testen.

dankejwel
Het wordt wel gedaan op tandems. Je grootste probleem is dat achtertassen ook weer lager zijn, en dat is vooral bij 26 inch wielen een punt. De Old Man Mountain Ultimate lowrider biedt je de mogelijkheid tassen op verschillende hoogtes te hangen.
Wim
dankjewel wim,

mijn fiets heeft 28 insch wielen,

ik ga zeker eens kijken naar die ultimate lowrider.
ik ga ook niet zo graag onverhard met de 28" wielen, dus ik weet niet of het een probleem zou zijn dat ik bijvoorbeeld in een diep spoor zou geraken en de tassen de grond raken.

groetjes
Ook best een idee om bij klimmen de voor- en achtertassen om te wisselen. Om steigeren te voorkomen.

.tsooJ
Tijdens de Hemelvaarttocht was er een echtpaar met achtertassen voor en achter.
Afbeelding

Groet,
Ruud
Meerdere wereldreizigers doen dat. Meer liters laadruimte. Bij "normale" wegen (asfalt, gravel e.d.) zie ik ook geen probleem.
Ik gebruik al jaren achtertassen ook als voortassen. Rijdt alleen 28". bij het laagste punt hebben ze wel de neiging naar binnen te slaan (spaken) maar dat hangt ook af van de lowrider/ backplate vd tas en gewicht in de tas.