Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onbegrensd fietsen routes - Forum Wereldfietser

Onbegrensd fietsen routes

Beste medefietsers,

Deze zomer wil ik graag naar Milaan fietsen. Nou is mijn oog gevallen op de route van onbegrensd fietsen naar Rome. Graag wil ik weten wat de ervaringen zijn met de boeken van onbegrensd fietsen. Werkt het navigeren vanuit het boek goed? En is er ook bewegwijzering aanwezig op de route?. (in de vorm van bordjes op de weg)

Alvast bedankt!
Thomas,

De route is goed te volgen via de boekjes. Meestal is deze niet 'in het echt' aangegeven langs de route. Soms worden er stickers geplakt.
Een GPS kan een handig hulpmiddel zijn.
Ik ben afgelopen zomer naar Milaan gefietst via de "Onbegrensd naar Rome". De route vond ik goed te volgen via de boekjes. Af en toe in de steden een beetje de weg kwijt, maar dat fiets je via het kaartje gewoon de juiste richting op en kom je vaak vanzelf weer op de route.

Wij vonden de route variant via de Elzas heel erg mooi.

Je kan op de website van Benjaminse een pdf downloaden met daarin de route naar het centrum van Milaan. (dit ging heel lang goed maar toen we het centrum inreden toch de weg kwijt geraakt. Een extra kaart van Milaan is geen overbodige luxe. Wij konden maar één camping in de buurt van Milaan vinden (10km uit het centrum, en dat was geen fijne camping).

Er gaan vanuit Milaan een trein naar het vliegveld. Hierin mag je gratis je fiets meenemen als je kan aantonen dat je daar ook een vliegticket voor hebt. (Dat was vorige jaar)
http://www.malpensaexpress.it/en/index.php
Ik heb in ieder geval een deel "onbegrensd naar Barcelona" gefietst. Ik kan niet anders zeggen dat kaartjes en tekst erg goed waren en mij niet kan herinneren ergens fout gereden te zijn, en we reden zonder GPS! OK het bos bij Mandres-aux-Quatres-Tours was wel moeilijk, maar daar zijn alternatieven voor.

Veel plezier!

Ruud