Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vaude Power Lizard UL - Forum Wereldfietser

Vaude Power Lizard UL

In een ander topic noemde ik al dat ik een power lizard heb en dat ik vind dat deze raar staat. Ik heb het idee dat de onderband te strak staat. Toen ik dit weekend de tent in mijn ouders' tuin opzette pakte ik er eens een meetlint bij en heb ik de band die de boog gespannen houdt gemeten. Dat kwam op 132,5 cm uit, terwijl de plattegronden op de site van Vaude een breedte van 155 cm voor de buitentent wordt aangegeven. Ik vind dat een nogal fors verschil en vraag me af of er iets mis is gegaan bij het maken van mijn tent.

Ik hoop hier later meer over te kunnen vertellen, maar ik heb nu vooral even hulp nodig. Zijn er mensen die een power lizard hebben en die voor mij de onderband willen opmeten? Ik zoek de lengte tussen de oogjes waar de stok in gaat. De tent hoeft niet opgezet, want we hebben zelf ook de lengte zonder de stok er in gemeten, die is iets korter omdat er dan geen spanning op staat.
kortste route ff bellen en vragen hoe het zit :)

VAUDE Nederland
Engelandlaan 12
2391 PN Hazerswoude-Dorp
T: 0172-232 338
F: 0172-232 952
E: info@vaude.nl
Wimmert schreef:kortste route ff bellen en vragen hoe het zit :)
VAUDE Nederland
Kan uiteraard geen kwaad en zeker doen.
Met mijn Fjällräven Akka tent heb ik na vaststellng dat één van de vloerbanden te lang was toch maar besloten om deze te laten voor wat het is en het euveltje met een extra houtjetouwtje op te lossen in plaats van te bellen, de tent op te sturen en te wachten. Ik had niet lang daarvoor nog eens KPN gebeld of zo....
Het verschil 132 vs 155 cm is echter wel erg fors, bij mij ging het om 2 cm.
Succes,
Leon
Nou, ik heb goed nieuws, ik krijg een nieuwe. Ik kocht hem namelijk van een reisorganisatie die ze 1 seizoen gebruikt en daarna weer verkoopt. Zij kopen ze blijkbaar direct bij Vaude Nederland in. Het blijkt dat de nieuwe tenten ongeveer 165 breed zijn en ze vermoeden dat de stok daardoor te lang is. Maar ze snapten ook niet waarom mijn tent slechts 132 cm breed was. Ze wilden me graag een andere sturen, maar ze hadden geen gebruikte meer liggen. Dus ik mocht kiezen tussen wachten tot er een reis terug was en daar een tent van overnemen of een schappelijk bedrag bijbetalen en een nieuwe krijgen. Nu komt de eerste reis terug op de dag dat ik wil vertrekken en moet zo'n tent eerst nog gecontroleerd en schoongemaakt, dus ik heb voor de nieuwe gekozen.

Het jammere voor jullie is dat ik nu natuurlijk geen verklaring heb voor hoe de tent zo raar is gekomen. Maar het plan om na onze reis een vergelijking tussen mijn Power Lizard en de Terra Nova Laser van mijn fietsmaatje te schrijven staat nog steeds.